InstagramFacebookYoutube
Výživa

Budujte svaly: 12 jedál bohatých na bielkoviny

20. októbra 2020
Budujte svaly: 12 jedál bohatých na bielkoviny
Ak chcete nabrať novú svalovú hmotu, musíte mať vo svojej strave dostatok bielkovín. Možno viete o pár najlepších zdrojoch tejto makroživiny, ale chceli by ste si rozšíriť aj obzory. Prinášame vám teraz až 12 jedál, v ktorých je bielkovín viac ako dosť.

Množstvo bielkovín, ktoré potrebujete prijať, závisí od vašej telesnej kompozície, vášho tréningu a vášho cieľa. Ak hľadáte jedlá bohaté na bielkoviny, týchto 12 živočíšneho i rastlinného pôvodu vám určite postačí:

1. Vajcia – typická kulturistická potravina a typické jedlo na raňajky obsahuje až 14 gramov bielkovín na 100 gramov. Pre ľahšiu orientáciu – jedno stredne veľké vajce obsahuje 6 gramov bielkovín. Poteší jeho všestrannosť.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Hovädzie mäso – z druhov mäsa je hovädzina populárnym zdrojom so 14 gramami bielkovín na 100 gramov mäsa. Obsahuje aj ďalšie cenné živiny pre budovanie svalov – kreatín či vitamíny B. Obsah nasýtených tukov však zo zdravotných dôvodov vylučuje jeho každodennú konzumáciu.

3. Losos – ten je pre zmenu zdravý, pretože obsahuje aj omega-3 mastné kyseliny. Na 100 gramov tejto populárnej ryby pripadá dokonca až 20 gramov bielkovín.

4. Mlieko – nápoj, ktorým si tiež kulturisti radi obohacujú príjem bielkovín, v sebe skrýva až 8 gramov na jeden pohár. Obsahuje veľa aminokyselín i kazeín, ktorý sa vstrebáva pomalšie.

5. Orechy – môžete ich využiť ako drobný pokrom medzi hlavnými jedlami, ktorý na 100 gramov obsahuje 21 gramov bielkovín. Nevýhodou je ich veľký kalorický obsah, ale to závisí od vašich cieľov. Ak chcete rýchlo nabrať hmotu, problém to byť nemusí.

6. Fazuľa – ďalší rastlinný zdroj bielkovín obsahuje 22 gramov bielkovín na 100 gramov, pričom prospešný je aj vysoký obsah vlákniny.

7. Cottage Cheese – na večer je dobré prijímať kazeín, ktorý sa vstrebáva pomalšie. Ideálnou voľbou je cottage cheese, ktorý obsahuje 11 gramov bielkovín na 100 gramov jedla.

8. Morčacie mäso – morčacie prsia obsahujú až 30 gramov bielkovín pri 100-gramovej porcii. Sú vhodnejšie ako hovädzina pre nižší obsah nasýtených tukov.

9. Kuracie mäso – populárna voľba u ľudí, ktorí budujú svaly alebo chudnú. Kuracie prsia s hmotnosťou 100 gramov vám poskytnú 21 gramov bielkovín.

10. Šošovica – tretinu kalorického obsahu šošovice tvoria bielkoviny. Inak povedané, 100 gramov šošovice so sebou prináša aj 26 gramov bielkovín.

11. Jahňacina – jeden z najchutnejších druhov mäsa obsahuje veľa vitamínu B12 a 100-gramová porcia vám poskytne 25 gramov bielkovín.

12. Slávky – možno to o nich nie je také známe, ale sú skvelé pre budovanie svalov, pretože na 100 gramov obsahujú 24 gramov bielkovín, dostatok vitamínu B12 a pomerne málo tukov.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist