InstagramFacebookYoutube
Tréning

Bežecký pás: Nebezpečné chyby, ktoré na ňom robíte

27. 6. 2022
Bežecký pás: Nebezpečné chyby, ktoré na ňom robíte
Bežecký pás je užitočný kardio stroj, na ktorom môžete trénovať beh, zlepšovať kondíciu a páliť tuky v pohodlní interiéru, keď vonku nie sú na beh vhodné podmienky alebo vám viac vyhovuje beh v ústraní. Má však aj svoje riziká. Obmedziť ich môžete, keď sa vyhnete nasledujúcim šiestim chybám.

Nezahrejete sa

Možno si myslíte, že sa zahrejete priamo na bežeckom páse, no ak sa nerozhýbete a neponaťahujete pred vstúpením na pás, zvyšujete u seba riziko zranenia. Ako akákoľvek iná športová či cvičebná aktivita, aj behanie na páse si vyžaduje pár minút dynamického strečingu a následne pomalý začiatok chôdzou pred behaním.

Mate obutú nevhodnú obuv

Ak máte bežecký pás doma, možno vás to láka behať naboso. Mali by ste si však obuť to, čo by ste mali obuté, keby ste sa vybrali behať do prírody. Behanie na páse so zlou obuvou môže viesť k zraneniam členkov, kolien či bedier. Preto je vhodné vybrať si vhodnú, bežeckú obuv.

Článok pokračuje pod reklamou


Beháte príliš blízko k prednej časti stroja

Ak sa chcete uistiť, že zo svojho tréningu vyťažíte maximum, uistite sa, že beháte zhruba v strede pásu. Ak behávate príliš vpredu, máte obmedzený pohyb horných končatín a to negatívne ovplyvňuje držanie vášho tela a spôsobuje, že sa začnete predkláňať. To vytvára tlak na kríže a ramená.

Opierate sa príliš o madlá

Hoci bežecké pásy disponujú madlami, ktoré sú navrhnuté, aby dodali väčšiu oporu, nemali by ste sa na ne spoliehať počas vášho tréningu až príliš, pretože by mohli urobiť viac škody, ako úžitku. Znižujú totiž prínosy samotného cvičenia a spálite menej kalórií. Tiež beháte so zlým držaním tela, ktoré vytvára tlak na krk, ramená a chrbát.

Behávate so záťažou v rukách

Mnoho ľudí si behanie sťažuje nosením dodatočnej záťaže, aby spálili viac kalórií. Na to využite závažie na členky alebo záťažovú vestu. Nikdy na pás nenoste jednoručky alebo iné voľné závažie, ktoré musíte držať v rukách. Vytvára to nerovnováhu pri behaní a môže zvýšiť riziko zranenia. Ak by vám navyše činka vypadla z ruky, mohli by ste si poškodiť aj samotný bežecký pás.

Nerobte na ňom úkroky do strán

Hoci ste to možno už niekde videli, nie je najlepší nápad robiť na bežeckom páse úkroky do strán. Je to veľmi nebezpečné a stačí, aby sa vám uvoľnila šnúrka na teniske a dopadnete zle. Úkroky môžete efektívne robiť aj na menšom priestore mimo pásu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist