InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Nahé cvičenie. Je pre vás? Aké výhody má?

26. 6. 2022
Nahé cvičenie. Je pre vás? Aké výhody má?
Dochádza vám oblečenie na cvičenie? Nestíhate s novými trendmi vo fitness móde? Zahoďte tieto starosti za hlavu jediným jednoduchým, hoc kontroverzným riešením – cvičte nahí.

O myšlienke nahého tréningu sa zamýšľala Liana Bassová, ktorá pre Greatist poukázala na výhody tohto prístupu k cvičeniu. Vieme, že to nebude pre každého, ale ako zaujímavosť to stojí za zdieľanie.

„Cvičenie bez oblečenia môže byť skvelé pre vaše fyzické aj emocionálne zdravie. Okrem toho, že si môžete skvelo zacvičiť, môžete si zvýšiť sebadôveru a pocit sebalásky. No, ak nie je pre vás, je to tiež v poriadku! Robte slobodne čokoľvek, vďaka čomu sa cítite dobre,“ konštatuje Bassová.

Článok pokračuje pod reklamou


Aké potenciálne prínosy by mohlo mať nahé cvičenie?

Zvýšenie sebalásky – budete sa cítiť komfortnejšie vo vašom tele. Výskumy ukazujú, že nudisti majú vyššie sebavedomie a cítia viac šťastia, ako ľudia, ktorí sa vyzliekaniu stránia.

Akceptácia svojho tela – ak budete cvičiť v spoločnosti iných „naháčov“, zvyknete si na to, že vaša postava nie je dokonalá a že je to normálne.

Korektná technika – voľné oblečenie môže zakrývať, či cviky vykonávate efektívne a technicky korektne. Keď budete cvičiť nahí, budete vidieť aktivitu svalov na vlastné oči.

Pocit voľnosti – najmä, keď ste spotení, môže byť oblečenie nepohodlné a stiesňujúce. Nahí doprajete všetkým častiam tela slobodu.

Šetrenie peňazí – nemusíte míňať peniaze za nové tréningové oblečenie a ušetríte aj na vode, elektrine a prášku na pranie, keďže budete právať menej.

Samozrejmé je, že ak si vyberiete tento prístup, pravdepodobne sa budete snažiť cvičiť nahí doma, kde vás nikto neuvidí. V zámorí však existujú skupinové cvičenia, na ktorých cvičenci nemajú oblečenie. Ak ste natoľko odvážni a nájdete podobných nadšencov aj u nás, môžete to skúsiť.

Všetko však nie je len osobných preferenciách, ale aj cvikoch, ktoré chcete cvičiť. Teoreticky môžete robiť nahí každý tréning – jogu, kardio, posilňovanie. Treba sa však zamyslieť, či nie sú niektoré cviky nebezpečné pre určité časti vášho tela alebo z hľadiska potenia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist