InstagramFacebookYoutube
Výživa

Vzdajte sa na mesiac alkoholu. Zlepší sa kvalita vášho cvičenia

11. októbra 2022
Vzdajte sa na mesiac alkoholu. Zlepší sa kvalita vášho cvičenia
Myslíte si, že s alkoholom nemáte problém, ale sem-tam si ho doprajete? Ak vám záleží na maximalizácii kvality vášho cvičenia, mali by ste sa ho vzdať. V skutočnosti totiž môže byť pre váš tréning problémom.

Každý človek je odlišný, ale alkohol ovplyvňuje každého z nás. Vplýva na to, ako sa fyzicky a mentálne cítime, čo sa prejaví aj na kvalite cvičenia. Ak obmedzujete pitie len na víkend, kedy necvičíte, aj tak si narúšate svoju tréningovú snahu. Namiesto piatich dobrých tréningov za päť dní pracovného týždňa ich môžete absolvovať len dva či tri.

Alkohol vplýva na kvalitu cvičenia štyrmi spôsobmi:

Článok pokračuje pod reklamou


Narúša spánkový režim – aj keď si myslíte, že vám alkohol pomôže zaspať, v skutočnosti vám kvalitu spánku zhorší. A nebude trvať len jednu noc, kým sa znova vrátite do svojho spánkového rytmu. A všetci vieme, že keď sa dobre nevyspíte, nefungujete optimálne. A tréningy nie sú výnimkou.

Podkopáva vašu tréningovú snahu – alkohol nie je nápojom bez kalórií. V skutočnosti jeden gram alkoholu obsahuje 7 kalórií, čo je viac ako obsahuje gram bielkovín či sacharidov. Potom sa nečudujte, že aj napriek snahe pri cvičení nedokážete chudnúť.

Zhoršuje regeneráciu – pre telo je alkohol toxínom, proti ktorému musí vynakladať viac námahy, aby sa ho zbavilo. A keďže kapacita ľudského tela je obmedzená, doplatia na to svaly, ktorých regenerácia nebude v tom bode pre telo prioritou. Na ich zotavenie budete potrebovať viac času.

Zvyšuje riziko zranenia – ak sa večer opijete, na druhý deň by ste sa mali vyhnúť cvičeniu, najmä, ak zahŕňa činky alebo prácu s rovnováhou. Zvyšuje sa totiž riziko zranenia. Navyše, ani vaša výkonnosť nebude taká dobrá. Výskumy hovoria o poklese až 11,4 percenta. Chcete naozaj cvičiť len s 89-percentnou výkonnosťou?

Dobrou správou je, že pokiaľ sa zaviažete k tomu, že mesiac nebudete piť alkohol, a skutočne to splníte, už sa vám bude v tomto trende ľahšie pokračovať – trvá totiž len 28 dní, kým si vypestujete nový zvyk.

Samozrejme, ak bude po danom mesiaci spoločenská príležitosť, prípitok odmietnuť nemusíte. Len nezabudnite na mieru. A ak sa aj tak budete chcieť vrátiť k víkendovému popíjaniu, zvoľte aspoň niečo slabšie, ako je pivo či víno. A nezabúdajte na tu mieru.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist