InstagramFacebookYoutube
Výživa

Päť najhorších zvykov pri pití pre váš krvný cukor

22. novembra 2022
Päť najhorších zvykov pri pití pre váš krvný cukor
Krvný cukor predstavuje hladinu glukózy v krvi. Tá tento zdroj energie posúva do rôznych oblastí tela. Ak je však príliš nízky alebo príliš vysoký, dochádza k problémom. A ovplyvňujú to aj naše zvyky pri konzumácii nápojov.

Ak je váš krvný cukor príliš nízky, čo je typické pre ľudí s cukrovkou 1. typu, môžete pociťovať veľkú únavu, nervozitu či nepravidelný tep srdca. Ak je príliš vysoký, čo je typické pre cukrovku 2. typu, pociťujete smäd a často močíte. Ak je príliš vysoký dlhší čas, môže vyústiť vo vážnu chorobu.

Manažovať váš krvný cukor pomáha nie len správna diéta, ale aj to, čo a ako pijete. Nasledujúcim piatim chybám by ste sa pri konzumácii nápojov mali vyhnúť.

Článok pokračuje pod reklamou


Nadmerný príjem alkoholu

Pitie alkoholu s mierou nemusí byť zlé, no ak to s ním preháňate, riskujete nízku hladinu cukru v krvi. To vedie k prejedaniu, poruchám spánku, dehydratácii a iným negatívnym vplyvom na telo. Nebezpečné je to pre ľudí, ktorí užívajú lieky na cukrovku. Ich kombinácia s alkoholom môže viesť k hypoglykemickému šoku.

Pitie alkoholu na prázdny žalúdok

Pred konzumáciou alkoholu je lepšie sa najesť, aby ste alkohol ľahšie absorbovali. Ak ho prijmete na prázdny žalúdok, krvný cukor poklesne rýchlejšie a budete cítiť veľký hlad, pre ktorý zase môžete skonzumovať veľa jedál bohatých na cukry.

Príliš veľa sladených nápojov

Nápoje sladené cukrom sú nezdravé viacerými spôsobmi a ľudia, ktorí ich konzumujú minimálne jeden alebo dva denne, majú o 26 percent vyššiu šancu rozvoja cukrovky 2. typu. Pozor si treba dať aj na čaje, ovocné džúsy, športové nápoje a podobne.

Príliš veľa kofeínu

Čierna káva alebo káva s trochou smotany môže mať pre vaše zdravie niekoľko prínosov, no všetky tie špeciálne kávové nápoje a energetické nápoje s kofeínom môžu obsahovať veľa cukru, a tak okrem narúšaniu srdcového tepu, spánku či zvyšovania tlaku krvi dochádza aj k dramatickým zmenám hladiny krvného cukru.

Nedostatok vody

Dehydratácia je jednou z príčin zvýšenia hladiny krvného cukru, a preto je dôležité prijímať dostatok vody. Hydratácia významne pomáha s manažmentom krvného cukru, pretože pomáha riediť krv. Vody by ste preto mali piť vždy, keď vypijete nápoj bohatý na cukor či kofeín.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist