Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 23. 07. 2019

Päť ovocí bohatých na bielkoviny

ikonka
Vo všeobecnosti nie je ovocie známe pre svoj vysoký obsah bielkovín. Keď dôjde ku konzumácii tejto makroživiny, väčšina ľudí siaha automaticky po mäse, rybách a mliečnych výrobkoch. A robia tak z dobrých dôvodov, keďže väčšina bielkovín pochádza zo zvieracích zdrojov.

Ak by sme sa však pozreli na ovocie lepšie, našli by sme pár druhov, ktoré sú bohaté aj na bielkoviny. V tomto článku si predstavíme päť z nich, v ktorých nájdeme pomerne veľa proteínov. Netreba ich však samozrejme porovnávať s mäsom, pretože v tom porovnaní uspieť ani z ďaleka nemôžu. V porovnaní s inými druhmi ovocia však kraľujú.

1. Ananásový melón

Jeden mesiačik (jedna osmina) stredne veľkého ananásového melóna obsahuje takmer 50 % denného príjmu vitamínu A a 40 % vitamínu C. Má pritom veľmi málo kalórií, pretože z 90 % je tvorený vodou. V jeho polovici však nájdeme aj 4 gramy bielkovín.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Broskyňa

Mňam. Kto by nemal rád chutné broskyne? Napriek tou, že nie sú významným zdrojom vitamínov, jedna stredne veľká obsahuje 10 % odporúčaného denného prímu draslíka. Nájdeme v nej však aj 3 gramy vlákniny a 2 gramy bielkovín.

3. Avokádo

Avokádo možno nebude správnou voľbou, ak si strážite príjem tukov, ale aj napriek ich vysokému obsahu dokáže poskytnúť aj dobré hodnoty vitamínov a minerálov. Obsahuje aj veľa vlákniny a jedna šálka nakrájaného avokáda vám poskytne aj 3 gramy bielkovín.

4. Guava

Guava je fantastickým zdrojom vitamínu C a hoci jej chýba významné množstvo iných vitamínov a minerálov, je vhodným ovocím do diéty, keďže obsahuje len menej ako 40 kalórií. Jedna priemerne veľká obsahuje aj viac ako 1,5 gramu bielkovín.

5. Vodný melón

Vodný melón tvorí z 92 % voda. Neobsahuje žiadne tuky a len málo kalórií. Je však dobrým zdrojom vitamínu A a vitamínu C, rovnako ako aj magnézia a draslíka. Jeden mesiačik, čo je asi 1/16 melóna, obsahuje aj zhruba 2 gramy bielkovín.

Článok bol pôvodne vydaný: 07.01.2014.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist