Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Zaujímavosti 13. 01. 2019

Ako si prirodzene zrýchliť metabolizmus?

ikonka
Niekto je smutný z toho, že je jeho metabolizmus pomalší, ako u niekoho iného. Rýchly metabolizmus pomáha rýchlejšie chudnúť a bráni rýchlemu priberaniu. Ako si ho môžete zrýchliť aj vy? Prinášame sedem tipov.

Metabolizmus zohráva pri chudnutí svoju úlohu, ale len on samotný nie je zodpovedný za chudnutie a priberanie. Dôležité je pochopiť, že základom je strava a úroveň fyzickej aktivity. Ak ho však chcete o čosi zrýchliť, skúste nasledujúce tipy:

1. Zjedzte niečo štipľavé - kapsaicín, ktorý nájdeme napríklad v čili papričkách, má preukázateľné účinky na zvýšenie telesnej teploty a urýchlenie spaľovania tukov. Hoci je to len malý a dočasný účinok, môže vám to pomôcť.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Vypite šálku kávy - niekoľko štúdií ukázalo, že kofeín, ktorý nájdete aj v káve, je spojený so zrýchleným metabolizmom. Netreba to však s ním preháňať.

3. Znížte teplotu - pobyt v chladnejšej miestnosti zvyšuje podiel hnedých tukových buniek, ktoré sa správajú ako svaly a teda zvyšujú aj počet kalórií spálených bazálnym metabolizmom. Výskumníci to zistili pri spánku v miestnosti s teplotou 18,8 stupňa Celzia.

4. Kvalitne sa vyspite - nedostatok spánku vedie u mužov i u žien k spomaleniu metabolizmus. Aby ste si mali dobrý spánok, musíte pravidelne spávať aspoň 7 neprerušovaných hodín.

5. Snažte sa vyhnúť stresu - vedci zo Štátnej univerzity v Ohiu ukázali, že ženy, ktoré sú pokojnejšie, mali rýchlejší metabolizmus ako tie, ktoré boli vystresované. Spôsobuje to hormón kortizol, ktorý účinkuje rovnako aj u mužov Tí v danej štúdii chýbali.

6. Venujte sa posilňovaniu - aj ľahká aeróbna aktivita môže urýchliť váš metabolizmus, ale najefektívnejšie v tomto smere je cvičenie s činkami. Okrem samotné cvičenia totiž urýchľuje metabolizmus aj väčší počet svalov, ktoré pomáhate budovať práve posilňovaním.

7. Skúste plyometrické cviky - ak chcete svoj tréning pozdvihnúť na vyššiu úroveň, skúste plyometrické cviky. Všetky tie výskoky a odrazy rozbehnú veľmi rýchlo vaše srdce a dokážu metabolizmus urýchliť na 24 až 48 hodín.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist