SlovakFitness.sk

Tréning 11. 03. 2019

Šesť mýtov o posilňovaní, ktorým musíte prestať veriť

ikonka
Či chcete budovať silu, či chcete byť silnejší alebo zdravší, či chcete schudnúť, posilňovanie je pre vás ako stvorené. Nenechajte sa odradiť tvrdeniami, ktoré nie sú pravdivé. Dajte mu šancu a odvďačí sa vám.

Mnoho ľudí a najmä žien, sa posilňovania bojí, pretože počúvajú tvrdenia, ktoré z neho robia niečo, čím v skutočnosti nie je. Preto sme sa rozhodli pozrieť na niektoré mýty a vyvrátiť ich:

1. Musíte chodiť do fitka, ak chcete robiť pokroky
Ak vám niekto povie, že sa doma nemôžete efektívne venovať posilňovaniu, potom sa mýli. Nepotrebujete všetky možné náčinia, často vám postačí sada jednoručiek, lavička a hrazda. Efektívne dokonca dokážete cvičiť aj s vlastnou váhou tela. Ak máte priestor, veľmi ľahko si môžete vybudovať vlastnú posilňovňu. Pokiaľ je problémom cena, kotúče a činky môžete získal lacno napríklad cez bazár.

2. Muži by mali dvíhať ťažké váhy, ženy ľahké
Pokiaľ ide o posilňovanie, na pohlaví nezáleží. Váhy by mali byť pre mužov aj ženy také, aby boli výzvou, ale zároveň, aby sa pri nich cviky vykonávali technicky správne. Svaly u oboch pohlaví reagujú rovnako, preto pri výbere váh nerozhoduje to, či ste mužom alebo ženou. Rozhodujú vaše ciele a vaša kondičná úroveň.

3. Posilňovacie stroje sú lepšie ako činky
Stroje majú pri cvičení svoj význam, ale pre budovanie svalov a sily sú stále vhodnejšie voľné váhy, teda jednoručné a obojručné činky. Samozrejme, niektoré partie efektívne precvičí aj stroj, hlavne kladkostroj. Nie je však pravda, že stroje sú lepšie.

4. Posilňovaním spálite menej kalórií ako kardiom
Možno spálite v absolútnych číslach viac kalórií pri hodinovom behu ako počas rovnako dlhého posilňovania, ale posilňovanie to dokáže vykompenzovať zvýšeným množstvom spálených kalórií po docvičení.

5. Svaly sa stanú menej pružné
Ľudia si myslia, že posilňovaním vaše svaly stuhnú. Je to však pravde len u tých, ktorí necvičia správne. Keď však cvičíte korektne, v plnom rozsahu pohybu a po docvičení venujete čas strečingu, potom si svaly udržíte pružné a kĺby mobilné.

6. Posilňovanie z vás urobí veľkého svalovca
Najmä ženy sa boja tohto mýtu, že keď začnú cvičiť s činkami, naberú veľké množstvo svalov. To však nevyhnutne nie je pravda ani u mužov, ktorí sú hormonálne vybavený na naberanie hmoty lepšie. Samotné cvičenie je však len predpokladom svalového rastu. Bez dostatočnej regenerácie a stravy k žiadnemu rastu nedôjde. A prirodzenou cestou sa z nikoho robustný kulturista nestane.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
15-minutovy-trening-vhodny-aj-do-kancelarie15-minútový tréning vhodný aj do kancelárie10-beznych-zraneni-z-posilnovne-ako-im-predist10 bežných zranení z posilňovne: Ako im predísť?len-jednorucky-a-20-minut-vam-stacia-na-tento-trening-celeho-telaLen jednoručky a 20 minút vám stačia na tento tréning celého telaako-sa-rychlo-zotavit-z-narocneho-cyklistickeho-treninguAko sa rýchlo zotaviť z náročného cyklistického tréningu?skvela-superseria-na-rozvoj-masivneho-tricepsu-potrebujete-len-velku-cinkuSkvelá superséria na rozvoj masívneho tricepsu: Potrebujete len veľkú činku
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist