SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 10. 03. 2019

Robte toto, aby ste schudli efektívnejšie, radí expert

ikonka
Myšlienka vykročiť na váhu je tak trochu kontroverzná. Niektorí experti vám povedia, že sa nemusíte vážiť a iní vám to prikazujú. Ktorý prístup vám v skutočnosti môže pomôcť k efektívnejšiemu chudnutiu?

Doktorka Kathryn Smerlingová, renomovaná americká psychoterapeutka, poukazuje na to, že fixovanie samých seba k určitému číslu na váhe sa môže premeniť v nezdravú posadnutosť a môže spôsobiť to, že zabudnete na dôležitosť dobrých pocitov zo svojho tela a duše.

„Ak ste pribrali pol kilogramu, potom to veľmi často vedie k emocionálnej depresii. Ak ste schudli pol kilogramu, môže to viesť k povzneseniu a pocitu, že sa môžete odmeniť. Pobyt na váhe má tendenciu spôsobovať jojo efekt u emócií i hmotnosti,“ povedala Smerlingová pre Popsugar.

Ak je však vaším cieľom chudnutie, potom môže byť číslo na váhe v skutočnosti cennou informáciou a spôsobom, ako si monitorovať pokroky. Ak ste nedávno zmenili svoje fyzické aktivity alebo diétu, tiež je dobrým indikátorom toho, či to, čo robíte, naozaj funguje.

Ak sa nakoniec rozhodnete používať váhu, podľa trénera Chada Hardgrovea by ste sa nemali vážiť po týždňoch, ale po dňoch. Nemali by sa pritom koncentrovať na jednotlivé denné čísla, ale urobiť si z nich na konci týždňa priemer. A tento priemer porovnávať s týždňom predošlým, aby ste tak videli, či a ako napredujete.

Každodenné váženie pri rovnakých podmienkach, napríklad ráno nalačno, vám pomôže získať lepší prehľad o procese chudnutia. Ak by ste sa vážili trebárs len v piatok, nevideli by ste, že chudnete rýchlejšie, ako ste si mysleli. Alebo naopak.

Malá štúdia Cornellovej univerzity tiež zistila, že muži a ženy, ktoré sa denne vážia a zapisujú si hodnoty, efektívnejšie nie len schudnú, ale dokážu si novú váhu aj dlhšie udržať. Účastníci štúdie po dvoch rokoch prakticky nepribrali ani kilogram.

Pri každodennom vážení je však dôležité mať na pamäti, že váha môže fluktuovať. Čo je normálne, pretože to závisí od viacerých faktorov, vrátane trávenia či príjmu vody. Práve preto spomínaný fitness tréner radí, aby ste si robili z nameraných hodnôt každý týždeň priemery. A práve preto sa nemôžete na jednotlivé denné hodnoty emocionálne viazať tak, ako spomenula psychoterapeutka.

zdroj: Popsugar

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ludia-ktori-jedavaju-viac-morskych-jedal-maju-viac-sexuĽudia, ktorí jedávajú viac morských jedál, majú viac sexuako-ovplyvnuju-zapaly-rast-svalovAko ovplyvňujú zápaly rast svalov?pozitivne-veci-ktore-prinesie-vasmu-telu-uz-len-jeden-treningPozitívne veci, ktoré prinesie vášmu telu už len jeden tréningako-si-prirodzene-zrychlit-metabolizmusAko si prirodzene zrýchliť metabolizmus? chytat-ryby-aj-v-zime-jednoznacne-anoChytať ryby aj v zime? Jednoznačne áno!
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist