Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Motivácia 26. 05. 2019

Ako si vybudovať zvyk a pravidelne cvičiť?

ikonka
Chcete pravidelne cvičiť, či už zo zdravotných alebo estetických dôvodov? Potom vedzte, že najlepšie bude, ak sa budete fyzickej aktivite venovať denne, ak si vytvoríte každodenný zvyk. Ako na to?

Ak chcete schudnúť, budovať svaly a udržiavať telo v pohybe pravidelne a dlhodobo, potom urobte nasledujúce štyri kroky, ktoré vás povedú k vybudovaniu si pevného a pozitívneho zvyku:

1. Uľahčite si začiatky tak, ako to len ide
Základom budovania zvyku pravidelného cvičenia je, aby ste na to nešli zhurta. Je treba si uvedomiť, že vás počas celého procesu budú čakať aj prekážky a potom sa do neho pustiť rozvážne, s chladnou hlavou a pozvoľna. Začnite cvičiť zľahka, nepredlžujte zbytočne svoj pobyt v posilňovni a aj tréningy si zostave jednoducho – nemusíte v nich mať milión cvikov a nemusia zahŕňať viac ako pár tých najzákladnejších. Keď si na pravidelné cvičenie zvyknete, potom môžete vymýšľať aj s novými cvikmi a výzvami.

2. Cvičte stále v rovnaký čas
Zvyknite si cvičiť vždy v rovnaký čas, po istom čase si na to zvyknete a bude pre vás automatické očakávať v daný čas dňa fyzickú aktivitu. Taktiež si budete vedieť vzhľadom na ten čas rozložiť ostané povinnosti. Budete mať konštantu, ktorá vám pomôže vniesť do života aj trochu jasnosti. Mnoho ľudí rado cvičí hneď ráno, ale ak kvôli tomu musíte zmeniť aj zaužívaný čas vstávania, budete to mať ťažké, pretože si budete budovať dva zvyky naraz.

3. Buďte pripravení na prekážky
Aj keď už budete rozbehnutí vo svojom tréningu a budete mať preň vyhradený čas v dni, môže sa stať, že narazíte na prekážku, ktorá vás bude potenciálne viesť až k zrušeniu cvičenia. Snažte sa však cvičenie nerušiť len preto, že ho nestíhate vo váš obľúbený čas. Buďte pripravení na to, že ho jednoducho len presuniete na neskôr, ak vás postihlo niečo nečakané, prípadne aj na skôr, ak viete dopredu, že v daný čas nebudete môcť cvičiť. Je však dôležité, aby ste v ten deň cvičili. Aj vynechávanie tréningov sa môže stať zvykom a dosť nebezpečným vzhľadom na vaše fitness ciele.

4. Tréning si zostavte tak, aby vás bavil
Cvičenie nemusí byť len nudné. Je jasné, že keď si naň zvyknete, nebude pre vás také vzrušujúce a stane sa rutinnou záležitosťou. Stále však môžete toho urobiť veľa, aby ste si ho spestrili a mali z neho opäť zábavu. Ideálne je nájsť spôsob cvičenia, ktorý vás bude baviť dlhodobo. Inými spôsobmi sú rôzne vymyslené súťaže, obmieňanie cvikov, cvičenie zladené s hudbou a podobne.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist