Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 03. 06. 2019

Tréningové tipy, ktoré vám pomôžu schudnúť

ikonka
Spaľovanie nadbytočných tukov nie je ľahké, ale s využitím pár efektívnych tipov a trikov sa celý proces môže urýchliť. A práve preto vám prinášame šesť rád, ktoré vám pomôžu trénovať efektívnejšie, ak je vaším cieľom chudnutie.

Ak chcete chudnúť skutočne efektívne, dodržiavajte nasledujúce stratégie:

1. Nevzdávajte sa ťažkých váh – množstvo ľudí sa pri chudnutí zameria na vyšší počet opakovaní a využíva pritom nižšie váhy na činkách. Je to stratégia, ktorá sa využíva veľmi dlho, ale nie je tak efektívna, ako kontinuálne využívanie ťažkých váh v rozsahu piatich až desiatich opakovaní a so zameraním na základné cviky, akú sú drepy, tlaky, príťahy či mŕtve ťahy.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Skráťte dĺžku prestávok – asi rovnako stará rada, ako je tá neefektívna o vysokom počte opakovaní a ľahkých váhach, je skracovanie prestávky medzi sériami. Rozdielom je, že v tomto prípade je to rada efektívna. Stropom by malo byť 60 sekúnd, no ešte lepšie je prestávky znížiť na 30 až 40 sekúnd.

3. Využívajte supersérie – posilňovanie je dôležité aj pri chudnutí, ale mali by ste pri ňom zmeniť svoj prístup a vzdať sa bežných, priamych sérií. Efektívnejšie sú supersérie, pri ktorých vykonáte dva cviky po sebe bez prestávky. Môžu to byť cviky na rovnakú svalovú partiu alebo inú. Niekto pritom vytvára aj trojsérie či gigantické série, pri ktorých je však náročnejšie udržiavať váhy vysoké.

4. Zakončite tréning efektívne – po posilňovaní si môžete dať pár minút kardio tréningu alebo môžete ešte zaradiť na koniec tréningu cvik, ktorým zo seba vyžmýkate poslednú dávku energie. Venujte tomu päť až desať minút. Môže ísť o pár sérií cvikov, ako je farmárske chôdza, švihy kettlebellom či angličáky. Prípadne skoky cez švihadlo, šprinty, šliapanie na rotopede a podobne.

5. Absolvujte HIIT tréning – súčasťou chudnutia sú aj kardiovaskulárne tréningy, ktorými pálite kalórie a budujete si aj kondíciu a silnejšie srdce. Efektívne sú v tomto smere najmä vysoko intenzívne intervalové tréningy, pri ktorých budete cvičiť intenzívne, ale krátko. Kalórie sa pália aj hodiny po docvičení a tento štýl cvičenia je šetrnejší k svalovej hmote.

6. Nájdite si tréningového partnera – intenzívne a poctivé trénovanie vám pomôže dosiahnuť aj tréning, v ktorom cvičíte spolu s vašim kamarátom. Je ľahšie prísť k cieľom, ak si nájdete tréningového partnera, ktorý bude mať pre vás motivačnú funkciu.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist