Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Suplementy 19. 06. 2019

Štyri efektívne doplnky výživy nie len pre vegánov

ikonka
Mnoho ľudí si vyberie alternatívnu cestu stravovania bez konzumácie mäsa alebo živočíšnych výrobkov. V minulosti by vo fitness svete bolo raritou vidieť vegána alebo vegetariána, dnes už to nie je nič mimoriadne. K dosahovaniu ich cieľov im pomáhajú aj doplnky výživy.

Nájsť suplementy, ktoré by sa hodili pre životný štýl vegána alebo vegetariána, nie je až také ťažké, ako si myslíte. Srvátkový proteín nahradíte ľahko sójovým či konopným. My vám však prinášame ďalšie štyri suplementy, ktoré sú pre vašu výkonnosť tie najefektívnejšie:

Omega-3

Omega-3 mastné kyseliny DHA a EPA sa využívajú vo výžive zo zdravotných i výkonnostných dôvodov. Znižujú riziko srdcovocievnych problémov, bojujú proti zápalom, podporujú metabolizáciu tukov a zvyšujú tréningovú výkonnosť. Najhlavnejším zdrojom týchto mastných kyselín je rybí tuk, ale existuje niekoľko alternatív vhodných aj pre vegánov, napríklad omega-3 z morských riad.

Beta-alanín

Tento doplnok výživy podporuje svalovú funkciu a výkonnosť najmä počas intenzívnych tréningov. Trénovať môžete dlhšie a tvrdšie. Prirodzene sa nachádza v živočíšnych zdrojoch, ale vyrábať sa dá aj výhradne z rastlinných zdrojov, čo dokonca platí aj o jeho najefektívnejšej forme, CarnoSyn-e.

Aminokysliny BCAA

Do rozvetvených aminokyselín patria leucín, isoleucín a valín, ktoré sú esenciálne, čo znamená, že si ich telo nedokáže samo vytvoriť. V súčasnosti sa vyrábajú aj verzie pre vegánov a vegetariánov, ktoré sa vytvárajú fermentáciou rastlinných ingrediencií. BCAA sú využívané svalmi ako zdroj energie počas tréningu a po jeho skončení sa podieľajú na budovaní svalov alebo ich uchovávaní v období chudnutia.

Kreatín

Aj keď sa v prirodzenej forme nachádza v mäse a nenájdeme ho v rastlinách, do doplnkov výživy sa využíva jeho syntetická forma vytvorená v laboratóriách z látok, ktoré sa nijak s mäsom nespájajú. Kreatín je pritom preukázateľne efektívny pri poskytovaní energie svalom, vďaka čomu zvyšuje vašu tréningovú výkonnosť a vytrvalosť a podporí rast sily a svalovej hmoty.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist