Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 23. 09. 2019

Robte nepretržité pokroky v posilňovni vďaka týmto krokom

ikonka
Keď začínate cvičiť, vidíte výsledky pomerne rýchlo. Potom sa rast spomalí a často aj zastaví. Je to frustrujúce, ale so stagnáciou sa často stretávajú aj skúsenejší cvičenci. Čo robiť, aby ste v posilňovni dosahovali pokroky kontinuálne?

Prinášame vám tri základné kroky, ktoré zabezpečia, že budete vo svojom tréningovom snažení nepretržite napredovať:

1. Pridávanie váhy na činky
Vaše svaly nebudú rasť, ak nebude stúpať ich sila. Aby mohli byť silnejšie, nemôžete ich neustále zaťažovať rovnakou váhou na činkách. Na tú si veľmi rýchlo zvyknú. Preto je treba postupne váhu zvyšovať. Nie výrazne, ale po malých krokoch. Tým dosiahneme progresívne preťaženie, ktoré je pre svalový rast kľúčové. Samozrejme, s vyššími váhami sa zvyšuje aj riziko poranení, ale to len v tých prípadoch, keď nedbáte na techniku prevedenia, zanedbávate pružnosť svojich svalov, regeneráciu a preceňujete svoje sily výrazným nárastom záťaže.

2. Zvýšenie počtu opakovaní/sérií
Váhu nemôžete zvyšovať donekonečna a niekedy jednoducho ani nebudete vedieť pokročiť z určitej váhy na vyššiu. Preto je treba myslieť aj na zvýšenie počtu opakovaní alebo sérií. Ak robíte tri série po päť opakovaní, skúste každým ďalším tréningom zvýšiť u jednej série opakovania na šesť. Z 5-5-5 bude 6-5-5, potom 6-6-5 a nakoniec 6-6-6. Potom môžete skúsiť aj pridanie série s tým, že sa znovu vrátite k piatim opakovaniam (5-5-5-5).

3. Zefektívnenie a zintenzívnenie tréningu
Mnoho ľudí trávi v posilňovni aj viac ako hodinu a nevidia výsledky. Efektívne môžete svoje telo precvičiť aj za trištvrte hodinu a dokonca aj za kratší čas. A práve zefektívnenie tréningu vedie k jeho zvýšeniu intenzity a často k prekonaniu stagnácie. Čas sa kráti skracovaním prestávok medzi sériami alebo spájaním cvikov napríklad do supersérii.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist