Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 30. 09. 2019

Výhody tréningu s jednoručnými činkami

ikonka
Mnoho cvičencov nedá dopustiť na veľké obojručné činky, na ktoré si môžu naložiť veľa záťaže a pri ktorých využívaní vyzerajú mocnejšie. Rozumný cvičenec by však nemal dopustiť ani na jednoručné činky, ktoré v mnohých ohľadoch tú veľkú prekonajú.

Je pravdou, že pri silových cvikoch sa na jednoručky často nedá naložiť porovnateľná váha, ale aj ľahšia sa u nich môže zdať o čosi ťažšia a navyše, skrývajú v sebe aj týchto päť výhod:

1. Slobodnejší rozsah pohybu
Pri cvičení s jednoručkami máte väčší rozsah pohybu, ako u veľkej obojručnej činky, pri ktorej vás obmedzuje tyč. A to je dobré pre svalovú stimuláciu a následný rast sily a svalov. Taktiež nemáte ruky v pevne danej polohe pri pohyboch, čím máte možnosť si pohyb lepšie kontrolovať tak, aby ste eliminovali prípadné bolesti v ramenách a iných oblastiach. Môžete rukami rôznymi spôsobmi rotovať, čo do tréningu pridá novú dimenziu.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zvýšená aktivácia svalov
Už aj vedci dokázali, že pri cvikoch vykonávaných s jednoručnými činkami, sa svaly zapájajú do akcie významnejšie a aktivuje sa viac svalových vlákien, ako pri ich alternatívach s veľkou činkou. Dôvodom je nie len väčší rozsah pohybu, ale aj väčšia nestabilita činiek, vďaka čomu musia svaly pracovať intenzívnejšie, aby ich stabilizovali.

3. Väčšia bezpečnosť
Ak nemáte k dispozícii tréningového partnera, ktorý by vás istil pri ťažkých cvikov, tak len blázon by riskoval veľmi ťažké váhy na veľkej činke. Pri jednoručkách to však až tak nevadí, pretože ich dokážete zhodiť bez toho, aby vás zranila tyč.

4. Vyrovnávanie svalovej nerovnováhy
Keď cvičíte s obojručnou činkou, silná strana pomáha tej slabej. Keď cvičíte s jednoručkami, každá strana je ponechaná sama na seba. Tým pádom dokážete zistiť, ktorú stranu máte silnejšiu a ktorú slabšiu. Časom sa pritom tá slabšia zlepší, vďaka čomu budete mať lepšiu silovú i svalovú rovnováhu.

5. Vyššia variabilita
Cvičenie s jednoručnými činkami vám umožní relatívne bezpečne pridať do tréningu viac možností precvičovania. Aj bez istenia tréningovým partnerom tak môžete robiť intenzifikačné techniky, akú sú zhadzované série, prerušované série a podobne. Ak zlyháte, jednoducho činky zhodíte. Tiež môžete cvičiť s oboma rukami naraz, alebo ich môžete pri cvičení striedať. Môžete meniť aj úchopy.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist