Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 06. 02. 2020

Prepojenie svalov a mysle: Tipy, ktoré vám pomôžu zlepšiť tréning

ikonka
Pre rast svalov je dôležité, aby boli poriadne stimulované počas tréningu. Nie vždy sa však dosiahne správna stimulácia a jedným z problémov je, že sa pri cvičení stráca koncentrácia na cieľový sval. Ako tomu zabrániť?

Stimuláciu svalov a svoj svalový rast môžete podporiť tým, že zlepšíte prepojenie svojich svalov a mysle. Toto prepojenie vás mentálne spojí s telom a prácou, ktorú pri cvičení vykonáva. Lepšie tak svaly precítite a budete vedieť, že ich precvičujete skutočne efektívne. Zlepšiť toto prepojenie vám pomôže aj nasledujúcich päť tipov:

1. Pri každom cviku sa zahrajte jednou sériou
Ešte pred ostrými sériami sa musíte naladiť na to, že sa budete počas cvičenia snažiť prepojiť svoje myslenie s činnosťou. A to najlepšie urobíte, ak si dáte jednu zahrievaciu sériu s ľahšou váhou. Keďže koncentrácia môže počas tréning opadať, mali by ste ju absolvovať pri každom cviku. Opakovania vykonávajte pomaly a snažte sa cítiť kontrakciu i natiahnutie svalu.

2. Zamerajte sa na sval, nie na dvíhanie váhy
Ako už bolo naznačené, pri cvičení sa musíte zamerať na to, aby ste sval precítili. Musíte si byť vedomí každého natiahnutia svalu, každej kontrakcie. Je to však ťažko dosiahnuteľné, ak sa viac budete koncentrovať na to, aby ste vytlačili váhu na činke. Keď už sa blížite k zlyhaniu, často sa bokom dáva technika prevedenia a nakoniec aj svalové prepojenie. Vyhráva ego a snaha vytlačiť činku hore akýmkoľvek spôsobom. Tiež znížte rýchlosť opakovaní. Vďaka tomu zvýšite aj čas svalu pod napätím, čo je ďalší prínos pre svalové prírastky.

3. Medzi sériami svoje svaly napínajte
Nemusíte stať pred zrkadlom a pózovať tam s napnutým bicepsom. Využite čo i len pár sekúnd v prestávke medzi sériami na to, aby ste párkrát napli a uvoľnili sval, ktorý precvičujete. Alebo ho napnite raz na niekoľko sekúnd a uvoľnite.

4. Využite svoju predstavivosť
Robia to športovci a aj Arnold Schwarzenegger priznal, že si túto techniku pri cvičení osvojil. Pred sériou si predstavte, ako budete vykonávať cvik a ako budú vaše svaly pracovať. Pri samotnom vykonávaní si predstavujte, ako sa do svalu ženie krv, ako sa poškodzujú svalové vlákna, ako je sval čoraz viac napumpovanejší a väčší...

5. Využite asistenciu tréningového partnera
Ak cvičíte s tréningovým partnerom, môžete využiť aj jeho pomoc. Pri vykonávaní série cviku sa môže dotýkať vášho precvičovaného svalu. Okrem toho, že vy budete lepšie cítiť, ako sval pracuje, bude mať aj on lepšiu predstavu o tom, či trénujete efektívne. Nemusí to pritom robiť celú sériu, ale len pri prvých opakovaniach, aby ste „nadviazali spojenie“ so svalmi. Oceníte to najmä pri partiách, ktoré nevidíte, ako je chrbát alebo zadná časť ramien.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist