Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zaujímavosti 08. 03. 2020

Hormóny, ktoré sú kľúčové pre spaľovanie tukov

ikonka
Ak chcete schudnúť, musíte si byť vedomí aj toho, že tak ako veľa iných procesov v tele, aj spaľovanie tukov je závislé od činnosti hormónov. Dr. Mike Roussell poukázal pre magazín Shape na osem z nich.

1. Grelín – produkuje sa v žalúdku a mozgu signalizuje, že ste hladní. Keď pri snahe schudnúť obmedzíte kalórie, zvýši sa jeho množstvo. Na zvýšenej úrovni pritom zostane dlho aj po skončení reštriktívnej diéty. Preto je často ťažšie udržať si zdravú hmotnosť, ako ju dosiahnuť. Dobrou správou však je, že jeho hladinu znižuje intenzívne cvičenie.

2. Leptín – uvoľňuje sa z tukových buniek a vďaka jeho interakcii s mozgom toho jete menej a pálite viac kalórií. Čím viac tuku máte, tým viac ho bude uvoľňovaného. K maximalizácii jeho senzitivity je potrebné mať dostatok spánku a prijímať jedlá bohaté na antioxidanty.

3. Adiponektín – je podobný ako leptín, ale čím menej tuku máte, tým viac ho budú tukové bunky vylučovať. Podporuje schopnosť tela meniť sacharidy na energiu, podporuje metabolizmus a odbúravanie tukov, znižuje chuť do jedla. Jeho vylučovanie maximalizujete pravidelným pohybom a nahradením sacharidov mononenasýtenými tukmi.

4. Inzulín – zohráva kľúčovú úlohu pri regenerácii po cvičení, podporuje budovanie svalov a udržovanie optimálnej hladiny cukru v krvi. Ak však prijímame veľa sacharidov, vie sa „rozbesniť“ a obmedziť spaľovanie tukov. Aby ste ho optimalizovali pre chudnutie, musíte väčšinu sacharidov získavať z ovocia a zeleniny. Jednoduché sacharidy obmedziť na malé množstvo po cvičení.

5. Glukagón – správa sa presne opačne ako inzulín. Pomáha rozkladať sacharidy a tuky tak, aby ich telo mohlo využiť ako zdroj energie. Najlepšie jeho vyplavovanie maximalizujete konzumáciou jedál bohatých na bielkoviny s menším množstvom sacharidov.

6. CCK – vylučuje sa v črevách, keď konzumujete bielkoviny alebo tuky. Komunikuje s nervovým systémom a dáva signál nasýtenia. Zároveň pracuje so žalúdkom na spomalení trávenia. Budete teda dlhšie sýti. Aby ste jeho účinok maximalizovali, s každým jedlom prijímajte bielkoviny a tuky.

7. Epinefrín – podporuje spaľovanie tukov a poskytuje telu energiu. Tiež dokáže potláčať chuť do jedla. Najlepším spôsobom, ako ho pozdvihnúť, je cez cvičenie. A z neho je najefektívnejšie intenzívne intervalové cvičenie.

8. Rastový hormón – nie je zodpovedný len za budovanie svalov, ale pomáha aj so spaľovaním tukov. Tukové bunky núti k rozkladu a uložené využíva na energiu. Jeho hladinu zvýšime intenzívnym cvičením a dostatkom spánku.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist