Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 30. 03. 2020

Ako vám môže pomôcť plávanie k chudnutiu a posilneniu svalov?

ikonka
Plávanie sa neradí medzi najvyužívanejšie aktivity zamerané na spaľovanie tukov. Zostáva v tieni behávania, cyklistiky či cvičenia s činkami. Ak však máte k dispozícii bazén, neurobíte vôbec zle, ak sa mu s cieľom schudnúť začnete venovať.

Plávanie je totiž jednou z najlepších aktivít pre vybudovanie atletického tela. Posilňuje svaly v celom tele, vyžaduje si veľa kalórií, čo vedie k chudnutiu, a prospeje aj vašej boľavej chrbtici. Okrem toho, môže byť aj vítanou zmenou vo vašom tréningovom snažení.

Plávanie má oproti iným kardiovaskulárnym aktivitám jednu zásadnú výhodu – voda spôsobuje odpor. To síce zvyšuje výzvu pri jeho vykonávaní, ale zároveň viac zaťažuje svaly, či už sa nachádzajú v hornej časti tela, spodnej časti tela či v telesnom jadre. Preto sa viac podieľa na celkovom rozvoji športovej postavy.

Táto podceňovaná aktivita tak nie len spaľuje tuky, ale aj posilňuje a buduje svalstvo. A čím viac svalových vlákien budete mať, tým viac energie vaše telo bude potrebovať a tým rýchlejšie budete spaľovať kalórie.

Pokiaľ ide o kalórie spálené touto aktivitou, nie je ich málo. Plavecký štýl prsia za 30 minút spáli okolo 370 kalórií, kým kraul ich dokáže spáliť až 410. Pre porovnanie, svižná chôdza za rovnaký čas spáli 100 kalórií a ľahší beh 300.

Ďalšími výhodami plávania sú zlepšenie vašej kondície a vytrvalosti, zlepšenie vašej pružnosti a taktiež eliminovanie nárazov, ktoré zaťažujú vaše kĺby. Vaše telo tak plávanie nezaťažuje tak, ako napríklad beh. Zároveň jedna štúdia zistila, že plavci majú nižší cholesterol.

Nemusíte sa teraz vzdať všetkého, čo robíte pre plávanie, ale jeho zaradenie do vášho tréningového režimu vám pomôže vybudovať alebo udržať vyšportované a zdravé telo.

Ak s plávaním ešte len začínate, mali by ste zvoliť ľahšie štýly, akú sú prsia a kraul. Znak či motýlik môžete skúšať neskôr. Tiež je dôležité zvládnuť správnu techniku dýchania. Keď vám pri dlhšom plávaní už nebude vládať vršok, ale nohy áno, môžete využiť plávaciu dosku a pohybovať sa len prácou nôh. Časom si plávanie zase môžete zintenzívniť a spestriť intervalovým cvičením.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist