SlovakFitness.sk

Suplementy 23. 07. 2014

Aký je rozdiel medzi proteínom a gainerom?

ikonka
Bežní ľudia a začiatočníci sa často stretávajú s problémom, že v ponuke suplementov nevedia rozlíšiť, aký je rozdiel medzi proteínmi a gainermi. Oba doplnky vám môžu pomôcť k podobným výsledkom, no rozdielnymi cestami. Voľba, ktorý použiť, je určené na základe vašich tréningových cieľov a typu vášho tela.

KEDY SI ZVOLIŤ GAINER?

Gainer je náhradou jedla navrhnutou tak, aby poskytovala ľahké a rýchle kalórie väčšinou vo forme prášku. Zahŕňa v sebe dostatočnú dávku bielkovín, vysoký obsah sacharidov a obmedzené množstvo tukov. Jedna dávka niekedy dosahuje až 1000 kalórií.

Cvičenci môžu siahnuť po tomto suplemente vtedy, ak chcú čo najrýchlejšie nabrať čo najviac hmoty. Niektorí ľudia majú extrémne rýchly metabolizmus a potrebujú skonzumovať väčšie množstvo kalórii, aby nabrali hmotu. Kulturisti ho tiež vedia využiť pri cesta za produkciou väčších svalových prírastkov.

KEDY SI ZVOLIŤ PROTEÍN?

100% Proteín obsahuje takmer len bielkoviny, ktorých koncentrácia sa môže líšiť. Pravidlom však je, že práve bielkovín je v ňom obsiahnutých najviac, množstvo sacharidov a tukov je veľmi obmedzené. Preto jedna dávka obsahuje len zhruba 100 až 150 kalórií.

Proteínové doplnky môžu byť využité kýmkoľvek, kto sa snaží podporiť príjem bielkovín či zdravým a rýchlym spôsobom utíšiť hlad. Aby sa zachovala nižšia hodnota kalórií, odporúča sa zamiešať s vodou. Na zvýšenie sa zase používajú mlieko, džús či jogurt. Veľmi vhodné je ho použiť v diéte.

ZÁKLADNÉ PODOBNOSTI A ROZDIELY

Hlavným podobným znakom oboch suplementov je skutočnosť, že gainer i proteín majú dostatok bielkovín, ktoré môžu byť využité pri budovaní novej svalovej hmoty.

Hlavným rozdielom je výška prijímaných kalórií – gainer ich má výrazne viac. Preto sa pri jeho užívaní váha naberá relatívne ľahko, no pribúdajú aj tuky. Vhodný je pre ľudí, ktorý ťažko naberajú svaly, pretože majú rýchly metabolizmus. Proteín je zase ideálny pre ľudí v diéte, ľudí s cieľom skvalitniť svalstvo alebo ľudí, ktorí majú problém, že na seba ľahko viažu tuky.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
co-je-to-protein-zaklady-pre-zaciatocnikovČo je to proteín? Základy pre začiatočníkovvsetko-o-davkovani-kreatinuVšetko o dávkovaní kreatínu ukoncite-den-spravne-pomoze-k-tomu-aj-kazeinUkončite deň správne. Pomôže k tomu aj kazeínco-musite-vediet-o-latke-s-nazvom-teakrin-je-ako-lepsi-kofeinČo musíte vedieť o látke s názvom teakrín? Je ako lepší kofeín styri-bezne-spalovace-tukov-ktore-nemaju-stimulacny-ucinokŠtyri bežné spaľovače tukov, ktoré nemajú stimulačný účinok
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist