InstagramFacebookYoutube
Kulturistika

Tréning legendy XXXX. – Lee Haney a tréning hrudníka s ramenami

17. marca 2021
Tréning legendy XXXX. – Lee Haney a tréning hrudníka s ramenami
Pri príležitosti okrúhlej 40. časti nášho seriálu sme sa rozhodli zamerať na tréning jednej z najväčších legiend profesionálnej kulturistiky. Voľba nakoniec padla na Lee Haneyho, prvého z dvojice osemnásobných držiteľov titulu Mr. Olympia.

Haney, ktorého v počte titulov dokázal dostihnúť len Ronnie Coleman, bol známy svojím úzkym pásom, vďaka čomu ešte viac vynikli jeho široké ramená. Vršok tela mu pritom ozdobovali vymakané prsné svaly, vďaka čomu sa táto kombinácia pre jubilejnú časť nedala odmietnuť.

Haney zvykol cvičiť hrudník v prvý deň svojho splitu spolu s bicepsom, ktorého tréning sme už v minulosti priniesli. Ramená potom precvičoval s bruchom v tretí deň pred dňom voľna.

Článok pokračuje pod reklamou


Hrudník začínal a ramená končili jeho tréningový cyklus. Medzi ne sa zmestili ešte tréning tricepsov s lýtkami a bruchom, tréning prednej časti stehien, tréning hamstringov s lýtkami a bruchom a tréning chrbta s lýtkami. Cvičil dvojfázovo splitom 3+1.

Obe partie precvičoval vyšším počtom sérií, stredne ťažkými váhami a plným rozsahom pohybu. Aj tu platilo jeho známe „stimulovať, nie ničiť“. Hrudník precvičil siedmimi cvikmi s rôznymi počtami sérií i opakovaní. Ramená typicky cvičil v 3-4 sériách a počty opakovaní boli skôr vyššie. Taktiež sa na ne zameral siedmimi cvikmi.

Haneyho tréning hrudníka
Cvik Série Opakovania
Benčpres 4-5 6-8
Tlaky na lavičke s jednoručkami 3-4 10-12
Tlaky na šikmej lavici s veľkou činkou 3 6-8
Tlaky na šikmej lavici s jednoručkami 2-3 10-12
Rozpažovanie s jednoručkami 3-4 12-15
Strihy na protismerných kladkách 3 15-20
Kľuky na bradlách 3 15

Haneyho tréning ramien
Cvik Série Opakovania
Armádne tlaky 3-4 10-12
Tlaky s veľkou činkou za hlavou 3-4 10-12
Upažovanie s jednoručkami 3 12-15
Upažovanie jednou rukou na spodnej kladke 3 12-15
Upažovanie v predklone s jednoručkami 3 12-15
Upažovanie v predklone na kladke 3 12-15
Dvíhanie ramien s činkou za chrbtom 4 8-10



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist