SlovakFitness.sk

Tréning 17. 08. 2017

Arnold Schwarzenegger – Tipy pre tréning ramien

Každú druhú stredu vám prinášame články týkajúceho sa najväčšieho kulturistického šampióna všetkých čias, ktorý dosiahol úspechy v športe, v showbiznise i v politike. Dnes sa pozrieme na tipy Arnolda Schwarzeneggera pre tréning ramien, ktoré v minulosti napísal pre Muscle & Fitness.

Použite ťažkú váhu
Arnold verí, že vo všeobecností je rozsah 8-12 opakovaní najlepší pri cvikoch partií hornej časti tela. Pri ramenách je však dôležité využiť aj váhu, pri ktorej ste schopní urobiť len 5-6 opakovaní. Predovšetkým sa to týka tlakov, ktoré by mali byť ťažké aspoň v každom druhom tréningu.

Buďte pri tlakoch kreatívni
Pokiaľ sa jedná o tlaky na ramená, väčšina ľudí sa drží len toho, že ide o tlaky s jednoručkami alebo väčšou činkou. Existujú však rôzne alternatívy a treba ich poskúšať všetky. Existujú tlaky za hlavou na Smithovom stroji, Arnoldove tlaky, armádne tlaky, kubánske tlaky atď. Buďte pri ich výbere kreatívni.

Pri tlakoch vsaďte na „rest-pause“ systém
Čo sa týka intenzifikačných techník, Arnold odporúča pri tlakoch využiť systém „rest-pause“, pri ktorom začnete s ťažkou váhou a do konca série ju nemúti meniť. V praxi to funguje tak, že si zvolíte váhu, s ktorou ste schopní urobiť šesť opakovaní. Najskôr urobíte 4-5 opakovaní, potom budete oddychovať 15-20 sekúnd a urobíte ďalšie 2-3 opakovania. Po nich nasleduje ďalších 15-20 sekúnd pauzy a potom ďalšie 2-3 opakovania. Urobíte tak 8-11 opakovaní s váhou, s ktorou by ste inak urobili len šesť.

Pri upažovaniach tiež zintenzívňujte
Ramená sa neprecvičujú len tlaky, ale ja variantmi upažovaní. A práve pri nich takisto Arnold odporúča sem-tam zaradiť intenzifikačné techniky, no na rozdiel „rest-pause“ tentokrát skôr zhadzované série alebo supersety. Pri nich dokonca rozsah opakovaní nevadí aj keď je nad hranicou 15.

Článok bol pôvodne vydaný: 24.7.2013.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
desat-strategii-budovania-sily-ktore-nikdy-nezostarnuDesať stratégií budovania sily, ktoré nikdy nezostarnú10-tyzdnov-ktore-vam-prinesu-svalovu-hmotu-i-silu10 týždňov, ktoré vám prinesú svalovú hmotu i silu ako-sa-zotavit-z-treningu-efektivnejsieAko sa zotaviť z tréningu efektívnejšie? byt-v-pozicii-dosky-viac-ako-10-sekund-by-mohlo-byt-zbytocneByť v pozícii dosky viac ako 10 sekúnd by mohlo byť zbytočné domacu-posilnovnu-ma-stale-coraz-viac-ludi-co-v-nej-nesmie-chybatDomácu posilňovňu má stále čoraz viac ľudí. Čo v nej nesmie chýbať?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist