Tréning 17. 08. 2017

Arnold Schwarzenegger – Tipy pre tréning ramien

Každú druhú stredu vám prinášame články týkajúceho sa najväčšieho kulturistického šampióna všetkých čias, ktorý dosiahol úspechy v športe, v showbiznise i v politike. Dnes sa pozrieme na tipy Arnolda Schwarzeneggera pre tréning ramien, ktoré v minulosti napísal pre Muscle & Fitness.

Použite ťažkú váhu
Arnold verí, že vo všeobecností je rozsah 8-12 opakovaní najlepší pri cvikoch partií hornej časti tela. Pri ramenách je však dôležité využiť aj váhu, pri ktorej ste schopní urobiť len 5-6 opakovaní. Predovšetkým sa to týka tlakov, ktoré by mali byť ťažké aspoň v každom druhom tréningu.

Buďte pri tlakoch kreatívni
Pokiaľ sa jedná o tlaky na ramená, väčšina ľudí sa drží len toho, že ide o tlaky s jednoručkami alebo väčšou činkou. Existujú však rôzne alternatívy a treba ich poskúšať všetky. Existujú tlaky za hlavou na Smithovom stroji, Arnoldove tlaky, armádne tlaky, kubánske tlaky atď. Buďte pri ich výbere kreatívni.

Pri tlakoch vsaďte na „rest-pause“ systém
Čo sa týka intenzifikačných techník, Arnold odporúča pri tlakoch využiť systém „rest-pause“, pri ktorom začnete s ťažkou váhou a do konca série ju nemúti meniť. V praxi to funguje tak, že si zvolíte váhu, s ktorou ste schopní urobiť šesť opakovaní. Najskôr urobíte 4-5 opakovaní, potom budete oddychovať 15-20 sekúnd a urobíte ďalšie 2-3 opakovania. Po nich nasleduje ďalších 15-20 sekúnd pauzy a potom ďalšie 2-3 opakovania. Urobíte tak 8-11 opakovaní s váhou, s ktorou by ste inak urobili len šesť.

Pri upažovaniach tiež zintenzívňujte
Ramená sa neprecvičujú len tlaky, ale ja variantmi upažovaní. A práve pri nich takisto Arnold odporúča sem-tam zaradiť intenzifikačné techniky, no na rozdiel „rest-pause“ tentokrát skôr zhadzované série alebo supersety. Pri nich dokonca rozsah opakovaní nevadí aj keď je nad hranicou 15.

Článok bol pôvodne vydaný: 24.7.2013.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist