Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Chyby, ktoré robia ľudia, keď sa snažia žiť zdravo a chudnúť

13. 06. 2021
ikonka
Chcete schudnúť alebo žiť zdravo, a tak sa rozhodnete dať si do poriadku stravu. K tomu pridáte pravidelné tréningy a s elánom sa vstupuje do nového života. Dajte však pozor na to, aby ste sa rýchlo nevrátili k tomu starému.

Viacero ľudí sa dopúšťa chýb, ktoré časť z nich dokáže včas napraviť. Zvyšok ľudí sa však svojej snahy vzdá a nezlepšia si život. Na čo by ste si mali dávať pozor?

1. Príliš skoro idete na to príliš tvrdo –pre ľudí je to typické – pre niečo sa nadchnú a pustia sa do toho zhurta. Pri cvičení či stravovaní sa to však môže rýchlo vypomstiť. Cvičte rozumne a kalórie uberajte postupne. Myslíte skôr na dlhodobú udržateľnosť nového životného štýlu, ako na rýchle pokroky.

2. Očakávate rýchle výsledky – jete dobre, cvičíte poctivo. Prešli tri dni a vyzeráte rovnako. Ste sklamaní. Ale prečo? Lebo ste mali nerealistické očakávania. Premena sa nestane zo dňa na deň. Musíte byť trpezliví a urobiť si z toho nový životný štýl. Týždenne by ste mali schudnúť asi pol kilogramu.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Neodpúšťate si vynechaný tréning – ak vynecháte jeden tréning, nie je to katastrofa. Dokonca, aj keby vám okolnosti spôsobili, že ste vynechali dva tréningy. Nebuďte na seba prísni, aby ste čoskoro nerezignovali. Zamerajte sa na to, čo sa počíta – na návrat do procesu.

4. Kupujete diétne alebo „light“ jedlá – mnoho ľudí sa nechá výrobcami zlákať na jedlá, ktoré sú označené ako diétne, netučné či „light“ a podobne. Ich cieľom nie je pomôcť vám s chudnutím, ale zarobiť na vašej túžbe po novom tele. Tuky sú väčšinou nahrádzane cukrami alebo umelými sladidlami, ktoré vašej snahe neprospejú. Tuky vás pritom dokážu nasýtiť efektívnejšie.

5. Ignorujete celú skupinu jedál – neignorujte sacharidy, tuky, lepok. Mnoho ľudí vynecháva celú skupinu jedál bez pádneho dôvodu. Dôležité je vytvoriť si vybalansovaný jedálniček a dbať najmä na porcie. Pritom aj tuky aj sacharidy môžu byť aj zdravé.

6. Necvičíte dostatočne intenzívne – niekto dvíha činky, ale nestimuluje tým prakticky nič – sú príliš ľahké. Musia byť pre vás výzvou. Zároveň, niekto šliape na rotopede, ale popritom zvláda obsluhovať mobil. Výsledky dosiahnete rýchlejšie, ak budete cvičiť poctivo a pomerne intenzívne.

7. Cvičíte ako elitný športovec – na druhú stranu, ani s intenzitou a tréningovým objemom to netreba preháňať. Nie ste vrcholovým športovcom, a tak necvičte ako oni. Hrozí vám pretrénovanie alebo zranenie. Pamätajte, že športovci sa tréningu venovali od malička a začínali tiež pozvoľna.

8. Príliš sa koncentrujete na váhu – váha ukazuje len číslo a to nie je celý príbeh. Ak sa vám zdá, že nechudnete, možno je to tím, že budujete svaly, ktoré sú ťažšie ako tuky. Alebo v sebe máte viac vody ako pri predošlom vážení. Preto sa koncentrujte skôr na to, ako vyzeráte v zrkadle.

9. Nesprávne pristupujete k odmeňovaniu – buď sa odmeňovať prestanete, alebo sa budete odmeňovať až príliš. Jedno vedie k strate motivácie, druhé k obmedzovaniu výsledkov vašej snahy. Musíte si vytvoriť balans a podvádzať v diéte len raz týždenne.

10. Zabúdate sa uvoľniť – či už je to pri tréningu alebo pri varení, venujte sa tomu s dávkou entuziazmu a zabavte sa. Po tréningu potom nezabúdajte aj na oddych a kvalitný spánok. Ten je základom všetkého.
Letný režim končí 31. augusta. Potom prídu na rad opäť úplne nové, premiérové články.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist