InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Chudnutie s týmito zmenami bude efektívnejšie

12. septembra 2021
Chudnutie s týmito zmenami bude efektívnejšie
Ak chcete mať radi svoje telo a ak chcete žiť zdravšie, mali by ste sa dostať na vašu optimálnu hmotnosť a udržiavať si ju. K tomu vám pomôžu aj zvyky, ktoré sú súčasťou vášho života.

Aby ste sa uistili, že ste na správnej dráhe, urobte nasledujúce zmeny vo vašom živote, na ktoré poukázali autori z Eat This, Not That!:

1. Nedržte diétu - ak využívate diétu, ktorá je zameraná na drastické zníženie kalorického príjmu, dôjde k väčšiemu úbytku svalovej hmoty, ktorá pomáha udržiavať váš metabolizmus vo vyšších obrátkach. Zároveň, keď takáto diéta skončí, zvyšuje sa pravdepodobnosť jo-jo efektu.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zabudnite na nízkotučnú stravu - ľudia, ktorí sa snažia využívať diétu s obmedzeným príjmom tukov, majú rovnaké riziko rozvoja nadváhy ako tí, čo jedia rozmanitú stravu. Mali by ste prijímať aj zdravé tuky, ktoré vás lepšie nasýtia.

3. Jedzte pomaly a vedome - keď si sadnete a budete sa koncentrovať len na jedlo, keď ho budete jesť pomaly a vychutnávať si ho, tým lepšie sa podporia hormóny signalizujúce nasýtenie a vy toho zjete menej.

4. Majte pripravený stravovací plán - viete, čo sa stane, ak budete hladní o štvrtej popoludní? Čo si dáte pod zub vtedy? Vždy majte dopredu pripravený plán toho, čo budete jesť v akýkoľvek čas a i zálohu pre prípad, že vás prepadne chuť do jedla – aby ste namiesto hlúposti zjedli niečo zdravé.

5. Jedávajte bielkoviny - s každým jedlom by ste mali prijímať aj bielkoviny. Ľudia, ktorí jedávajú viac bielkovín, mali až dvakrát väčšiu pravdepodobnosť, že schudnú, ako tí, čo ich nejedli.

6. Buďte aktívni - aby ste schudli a zostali chudí, nepotrebujete formálny tréningový plán, ale musíte si nájsť čas na to, aby ste sa hýbali. Zostaňte aktívni pri každej príležitosti.

7. Sledujte menej televízie - pri jednej štúdii, ľudia, ktorí skrátili čas sledovania televízie z piatich hodín na dve a pol hodín denne, spálili o 119 kalórií viac každým dňom. To sa nezdá veľa, ale kombinovane to za rok predstavuje viac ako 5 kilogramov hmotnosti.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist