InstagramFacebookYoutube
Výživa

Kvalitná výživa a stravovacie návyky

Autor: PR článok  /   20. septembra 2021
Kvalitná výživa a stravovacie návyky
Kvalitná strava a dobré stravovacie návyky sú zásadnými faktormi nielen fyzického, ale aj duševného zdravia. Druh stravy, intervaly medzi jednotlivými jedlami a spôsob konzumácie významnou mierou ovplyvňujú aj náladu.

Zdravý životný štýl preferuje športovanie a vyvážené stravovanie. Zdravé stravovanie uprednostňuje čerstvé ovocie a zeleninu, celozrnné pekárenské výrobky, domácu hydinu a ryby, kvalitné syry, mliečne výrobky so živými kultúrami a dostatok tekutín. Kto sa chce správne stravovať, ten by sa mal vo svojom jedálnom lístku vyhýbať potravinám, ktoré obsahujú konzervačné látky, emulgátory, stabilizátory, umelé farbivá a arómy.

Príjem kalórií

Kto si chce zachovať zdravie i štíhlu líniu, ten sa zameriava na potraviny s nižším obsahom kalórií. Konzumuje päť porcií jedla denne a každý kus pokrmu dôkladne požujte. Tiež pravidelne športuje a pred klasickými sladkosťami z bieleho rafinovaného cukru uprednostňuje zdravšie náhrady – tmavú čokoládu s vysokým obsahom kakaa, sušené ovocie či raw tyčinky. Skvelou pochutinou sú aj údené mandle a orechy. Mandle obsahujú vitamíny A, B a E, z minerálnych látok najmä mangán, horčík, fosfor, meď, zinok, železo, vápnik, draslík, selén a sodík. Vlašské a lieskové orechy tiež obsahujú vlákninu, vitamíny a minerály. Sú hodnotným zdrojom kvalitných bielkovín, rastlinných tukov a nenasýtených mastných kyselín. Mandle a orechy pomáhajú udržiavať v dobrej forme nielen kosti a zuby, ale aj srdce a mozog.

Podpora imunity

Chodíte pravidelne športovať? Športovci by si však mali svoje športové tašky naplniť nielen športovými potrebami a oblečením, ale aj dostatkom tekutín a ľahkým jedlom. Dobrým tipom na malú desiatu či olovrant je ovocie. Ideálne čerstvé tuzemské plody – jablká, hrušky, marhule, broskyne, slivky, hrozno a iné, ktoré nestrácajú svoju výživovú hodnotu počas dlhého transportu z ďalekých exotických krajín. Čerstvé sezónne ovocie je zdrojom vitamínov a minerálov, telu dodáva množstvo živín a energie, blahodarne pôsobí nielen na tráviaci trakt, ale na celý imunitný systém.

Pitný režim

Čistá voda má pre zdravie človeka nenahraditeľný význam. Je neoddeliteľnou zložkou výživy - optimalizuje metabolizmus. Človek denne z tela vylúči približne dva litre tekutín močom, stolicou, dýchaním a kožou. Preto je dôležité, aby si tieto straty priebežne počas dňa aj dopĺňal. Medzi výdajom a príjmom tekutín v tele je potrebná rovnováha. V rámci pitného režimu je okrem čistej vody tiež vhodné piť čerstvé zeleninové šťavy a nesladené čaje. V jesennom období sú ideálne bylinkové čaje – napríklad zo zázvoru, šípok, bazy, lipy, mäty a mnoho iných.

foto: dreamstime.com

Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist