InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Ako sa držať svojej tréningovej rutiny

19. 9. 2021
Ako sa držať svojej tréningovej rutiny
Mnoho ľudí sa začne svedomito venovať snahe bojovať proti pohodlnému životu súčasnosti a starajú sa o svoje telo zlepšením výživy a častejším pohybom. Časť z nich však odpadne a vráti sa späť k starým zvykom. Ako tomu zabrániť?

Lepšie zdravie, kvalitnejší spánok, viac energie, vyššie sebavedomie a v neposlednom rade krajšia postava, to všetko a ešte viac môžete získať z pravidelného cvičenia podporeného zdravou, vyváženou stravou.

Nadváha až obezitu, chronické problémy, ktoré predstavujú srdcovocievne poruchy, cukrovka druhého typu či dokonca rakovina, nízke sebavedomie a vznikajúci začarovaný kruh, to sú následky pasívneho života a nezáujmu o kvalitnú stravu.

Článok pokračuje pod reklamou


Predošlé dva odseky by mali stačiť ako dôvod toho, prečo začať žiť zdravo a nového životného štýlu sa držať dlhodobo. Aj napriek dobrým úmyslom však nie je vždy ľahké to docieliť. Realita spôsobuje, že je to veľkou výzvou a údajne až osem z desiatich ľudí sa trápi s udržaním tejto zmeny.

Ak medzi nich patríte aj vy, pomôcť vám môžu nasledujúce tipy:

1. Vytvorte si rutinu – ak chcete urobiť pozitívne zmeny vo svojom živote, je veľmi dôležité etablovať si v ňom zvyky. A k tomu vám pomôžu rutiny. Jedávajte stále v rovnaké časy, spávajte v rovnaký čas, trénujte v rovnaký čas. Uistite sa pritom, že tréning bude mať vo vašom harmonograme dôležité miesto – pre mnohých je ideálnym časom ráno pred prácou alebo školou. Plánujte, aby ste vždy vedeli, čo vás v daný deň čaká.

2. Zmierte sa s vlastným tempom – nenechajte sa odradiť tým, že u vás výsledky neprichádzajú tak rýchlo. Nenechajte sa odradiť tým, že nedokážete urobiť viac ako pol zhybu. Každý má svoje vlastné tempo a každý má určitú štartovú čiaru. Trpezlivosťou a poctivosťou časom dospejete k takým veciam, o ktorých by ste si na začiatku svojej snahy ani nemysleli, že niekedy dokážete.

3. Stanovujte si výzvy – aby vás niečo motivovalo, musíte mať stanovený cieľ. A tým môže byť aj nejaká výzva. Napríklad aj spomínané zhyby. Dajte si napríklad za cieľ urobiť každý týždeň o jeden zhyb viac. Alebo, že do pol roka zabehnete bez prestávky 3 kilometre.

4. Buďte spoločenskí – či už je to v reálnom svete alebo na internete, nájdite si ľudí, s ktorými sa môžete o pozitívnych zmenách vo svojom živote rozprávať. Podporujte sa navzájom, hľadajte si vzory a buďte vzorom aj pre ostatných, ktorí ešte len začínajú.

5. Nepodceňujte spánok – toto sme sem museli tiež zaradiť, pretože veľa ľudí si nevie jeho dôležitosť uvedomiť. Ak sa zobudíte nevyspatí, nebudete mať energiu na kvalitný tréning a ani motiváciu vôbec s cvičením začínať. Spite minimálne sedem až osem hodín, ideálne každú noc v rovnakom čase.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist