InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Posilnenie imunitného systému: Týchto päť kľúčových vecí pomôže

22. októbra 2021
Posilnenie imunitného systému: Týchto päť kľúčových vecí pomôže
Osobné blaho a starostlivosť o svoje zdravie by mali byť centrom záujmu každého jedinca. Naše mysle sú však často zamestnané inými vecami, čo si ako chybu uzná väčšina ľudí až vtedy, keď je neskoro.

Posilniť imunitný systém, aby bol odolnejší voči chorobám a silnejší v boji s nimi, vám pomôže nasledujúcich päť kľúčových vecí:

1. Upravte si výživu
Základom by malo byť podporiť si imunitu správnymi voľbami vo výžive. Tá by mala byť vybalansovaná a poskytnúť zdroje všetkých dôležitých vitamínov a minerálov. Treba dávať pozor najmä na príjem vitamínu D, ktorého má veľa ľudí nedostatok. Kľúčové pre imunitu sú aj iné vitamíny – A, C a E, ako aj minerál selén. Ak niektorú látku neviete získať pohodlne zo stravy, ako alternatíva sú aj doplnky výživy.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Pravidelne sa hýbte
Posilniť zdravie vám pomôže aj zvýšená pohybová aktivita, ako je pravidelné prechádzanie sa. Pomôžu však aj beh, bicyklovanie či športovanie. Výbornou voľbou je aj cieľavedomé cvičenie s činkami. Dospelí ľudia by mali venovať minimálne 150 minút týždenne aktivite v miernej intenzite, prípadne 75 minút týždenne aktivite vo vysokej intenzite.

3. Zlepšite svoj spánok
Podceňovaný, ale dôležitý. To, ako sa vyspíte, nerozhoduje len o tom, ako sa cez deň budete cítiť a koľko energie budete mať. Spánok je dôležitý aj na posilňovanie imunitného systému a regeneráciu celého organizmu. Preto je dôležité venovať pozornosť skoršiemu zaspávaniu a optimálnej dĺžke spánku na pravidelnej báze.

4. Obmedzte toxíny
Imunitný systém si dokáže poradiť s rôznymi útočníkmi, ale nakoniec povolí, ak ho budete dostatočne dlho a intenzívne zaťažovať vecami, ako sú alkohol či fajčenie. Ide o zdroje toxínov, ktoré pre telo neposkytnú nič dobré.

5. Začnite sa otužovať
Spočiatku to môže byť veľmi nepríjemné a nekomfortné, ale otužovanie skutočne posilňuje imunitný systém. Nemusíte sa však hneď stať ľadovým medveďom. Stačí, ak začnete s 30-sekundovou studenou sprchou a tento čas natiahnete postupne na minimálne 2 minúty. Keď zvládnete sprchu, môžete prejsť napríklad na studený kúpeľ. Ak máte problémy so srdcom, najskôr sa poraďte s doktorom – pre vás by mohlo byť otužovanie rizikové.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist