InstagramFacebookYoutube
Výživa

5 zaujímavých jedál, ktoré podporujú výkonnosť

26. októbra 2021
5 zaujímavých jedál, ktoré podporujú výkonnosť
Mnoho ľudí vie, že káva pred tréningom dokáže zvýšiť našu výkonnosť a oddialiť nástup únavy. Viete však, že v našej stravy nájdeme aj pevné jedlá, ktoré dokážu podporiť naše výkony pri cvičení?

Ak chcete energiu na cvičenie, pravdepodobne siahnete po ovsených vločkách, arašidovom masle či banáne. Živiny, ktoré každý športovec potrebuje, aby vytvoril ideálne podmienky na optimálnu výkonnosť, vám však dodá aj týchto päť potravín:

1. Zemiaky
Či ide o bežné alebo sladké zemiaky, poskytnú vám potrebné sacharidy pri všestrannom využití a ľahkej príprave. Nedávny výskum dokonca ukázal, že pokiaľ ide o vplyv na športovú výkonnosť, pri rovnaké množstve prijatých sacharidov sa zemiaky rovnajú športovým gélom.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Vajcia
Výskumy ukázali, že vajcia sú rovnako efektívne ako srvátkový proteín. Keď si to prepočítate na cenu, tak sú dokonca výhodnejšie. Telu pritom poskytujú veľké množstvo živín, ktoré podporia rast svalov, zdravie i výkonnosť. Dôležité je však konzumovať aj výživné žĺtka, nie len bielka.

3. Kefír
Zdravia tráviaceho traktu je dôležité pre celkové zdravie i športovú výkonnosť. Kefír pomáha vytvárať zdravú mikroflóru v žalúdku a črevách, vďaka čomu sa okrem trávenie zlepšuje aj regenerácia, znižujú sa zápaly, zlepšuje sa inzulínová senzitivita. Predlžuje sa aj čas, kým sa u vás pri fyzickej aktivite dostaví únava.

4. Hríby
Často sa podávajú ako súčasť omelety alebo pizze, no zaslúžia si väčšie miesto v strave. Okrem bielkovín a vlákniny obsahujú dôležitý vitamín D, ktorého je v potrave náročné nájsť, a vitamín B12. Hríby posilňujú kosti, zlepšujú náladu a upevňujú imunitu.

5. Kyslé uhorky
Nemajú veľa kalórií a spestria vašu diétu. Nedostatok kalórií z nich najlepšie jedlo pre výkonnosť nerobí, ale výskumy ukazujú, že ich konzumácia a pitie kyslej uhorkovej šťavy vedú k redukovaniu svalových kŕčov vďaka kombinácii sodíka, draslíka a octu. Ocot zároveň pomáha metabolizovať sacharidy a tuky, aby sa produkovala efektívnejšie energia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist