InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Doplnky výživy, suplementy – mali by ste ich užívať?

27. októbra 2021
Doplnky výživy, suplementy – mali by ste ich užívať?
Či už chcete nabrať svalovú hmotu alebo spáliť nadbytočné tuky, určite už ste sa stretli s myšlienkou, či vám k tomu skutočne efektívnym spôsobom pomôžu doplnky výživy. A práve nad otázkou, či vám suplementy skutočne pomôžu nabrať svaly, sa zamysleli aj na Cut And Jacked.

Na trhu je momentálne množstvo výrobkov, ktoré vám sľubujú rýchlu cestu k svalovej hmote. Otázkou však je, koľko z týchto tvrdení je pravdivých. A potrebujete vôbec nevyhnutne doplnky výživy, aby ste si vybudovali telo, po ktorom ste vždy túžili?

„Pravdou je, že ak získavate dostatok bielkovín zo svojej stravy, nepotrebujete doplnky výživy. Je tam množstvo jedál, ktoré sú excelentné pre budovanie svalov, pretože obsahujú veľa ľahko stráviteľných bielkovín a zdravé tuky, ako aj iné dôležité živiny, ktoré pomôžu vášmu telu budovať svaly rýchlo.“

Článok pokračuje pod reklamou


Medzi najlepšie jedlá potrebné pre podporenie svalového rastu patria mlieko, vajcia, kuracie mäso, netučná hovädzina, mandle či ryby. Ak ich budete mať dostatočne veľa v strave, nemuseli by ste sa strachovať o suplementy. Najlepšie, ako si potvrdiť, či ich máte dostatok, je zapisovať si, čo a koľko toho za deň zjete.

Ak vidíte, že je vašou slabinou prijatie dostatku bielkovín, potom by pre vás mohol byť užitočný kvalitný proteín – uistite sa, že je od renomovanej spoločnosti a obsahuje kvalitné ingrediencie. Rýchly, ako srvátkový, sa hodí po ráno a tréningu. Kazeínový, alebo nočný, zase pred spaním. Ten však poľahky nahradíte aj tvarohom.

Okrem proteínov sú aj ďalšie doplnky výživy, ktoré vám pomôžu budovať svaly. Ide o rôzne vitamíny a minerály, ktoré však rovnako ako bielkoviny, môžete získať aj zo stravy. Ak je to pre vás problém, vtedy je doplnok výživy pohodlným riešením.

Často ľudia neprijímajú v dostatočnej miere najmä vápnik, ktorý podporuje regeneráciu po tréningu. Výborným zdrojom je brokolica. Železo, ktoré nájdete vo fazuli či v červenom mäsa, je tiež dôležité pre fungovanie a rast svalov. Telu dodá aj energiu pre tréningy.

„Na konci dňa sa vy musíte rozhodnúť za seba, či vám suplementy pomôžu budovať svaly. Kým niektorí ľudia dokážu získať všetko zo svojej stravy, iní by mohli ťažiť z užívania niektorých doplnkov výživy, čo už ide o proteíny alebo vitamíny či minerály,“ konštatuje populárny zámorský zdroj motivácie a informácií o cvičení.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist