InstagramFacebookYoutube
Kulturistika

Tréning legendy (43. časť) – Lee Haney a tréning tricepsov

3. novembra 2021
Tréning legendy (43. časť) – Lee Haney a tréning tricepsov
Kto by ho nepoznal? Lee Haney je niekdajší legendárny kulturista, ktorý ovládol prestížnu Mr. Olympiu rekordných osemkrát. Medzi jeho silné stránky patrili aj paže. A keďže dve tretiny z nich tvoria tricepsy, v tejto časti nášho seriálu sa zameriame práve na ne.

Ako precvičoval svoje tricepsy tento legendárny Američan? Výber cvikov vás nijak neprekvapí, pretože ich tvoria dobre známe cviky. Netreba o tom príliš premýšľať, dôležité sú činy v posilňovni. V nej Haney rád striedal dva odlišné tréningy tricepsov.

Prvý tvorili tri cviky, pričom na úvod figurovali tricepsové stláčania hornej kladky v piatich sériách po 10-15 opakovaní. Následne prešiel na francúzske tlaky, ktoré urobil v štyroch sériách po 8-10 opakovaní. Na záver robil ešte jednoručné extenzie s jednoručkou za hlavou. Podľa pocitu išlo o tri až štyri série po 12-15 opakovaní.

Článok pokračuje pod reklamou


Druhá tréningová jednotka pozostávala už zo štyroch cvikov. Prvé dva boli identické s tou prvou, vrátane počtov sérií a opakovaní. Tretím cvikom však bolo tricepsové stláčanie hornej kladky s lanovým adaptérom v štyroch až piatich sériách po 12-15 opakovaní. Posledným, štvrtým cvikom bolo tricepsové stláčanie hornej kladky jednou rukou s podhmatom. Každú ruku precvičil v troch sériách po 12-15 opakovaní.

Haney cvičil rád tvrdo, ale nie tak, aby svoje svaly pravidelne ničil. Preto si vyberajte váhy, s ktorými urobíte predpísaný počet opakovaní tak, že pri posledných už budete cítiť, že sa blížite k vyčerpaniu. A dôležité pri tricepsoch je, aby ste preciťovali ich naťahovanie i kontrakciu. Po docvičení nezabudnite na strečing.

Lee Haney: Tréning tricepsov 1
Cvik Série Opakovania
Tr. stláčanie hornej kladky 5 10-15
Francúzske tlaky 4 8-10
Extenzie za hlavou s jednou rukou 4-5 12-15

Lee Haney: Tréning tricepsov 2
Cvik Série Opakovania
Tr. stláčanie hornej kladky 5 10-15
Francúzske tlaky 4 8-10
Tr. stláčanie hornej kladky s lanovým adaptérom 4-5 12-15
Extenzie na kladke jednou rukou s podhmatom 3 12-15



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist