InstagramFacebookYoutube
Tréning

Pozícia nôh pri cvičení je dôležitá: Aká by mala byť?

29. novembra 2021
Pozícia nôh pri cvičení je dôležitá: Aká by mala byť?
Ak si myslíte, že pri cvičení nezáleží na pozícii vašich nôh, tak ste na omyle. A neplatí to len pri cvikoch, ktoré sa zameriavajú na precvičovanie dolnej časti tela, o čom sa budete môcť presvedčiť v tomto článku.

Ak chcete vyťažiť z cvikov maximum, mali by ste venovať pozornosť aj tomu, ako si pri cvičení nastavíte svoje nohy. Nie je na to jedno všeobecné pravidlo, ale poradíme vám, ako ich mať vo vhodnej polohe u šiestich populárnych druhov cvikov.

Drepy

Bez ohľadu na to, aký druh drepu cvičíte, nohy by ste mali mať o trochu širšie, ako sú vaše bedrá. Špičky by mali smerovať jemne do strán – asi 10 až 30 stupňov. Na základe toho si jemne pozíciu ešte môžete prispôsobiť, keď pri prvom drepe uvidíte, že nemôžete ísť dostatočne hlboko alebo máte problém udržať stabilitu. To je základ preto, aby ste ich dokázali cvičiť efektívne. Pre hlbší drep sa musia nohy dať od seba trochu ďalej. Tí, čo nemajú dostatočne mobilné členky, by taktiež mali zvážiť vyvýšiť si päty napríklad kotúčom.

Článok pokračuje pod reklamou


Mŕtve ťahy

Pri nastavovaní pozície nôh pri tomto silovom cviku je východiskom nastaviť si nohy na šírku bedier. Ak pri takejto šírke dokážete robiť mŕtve ťahy s vystretým chrbtom, nemusíte už pozíciu nôh prispôsobovať. Ak nedokážete udržať dobrú formu, meňte o niečo uhly smeru vašich palcov a pre zdravie kolien sa uistite, že ich máte zarovnané s chodidlom.

Tlaky nad hlavu

Pri všetkých cvikoch, pri ktorých dvíhate váhu nad hlavou, by ste mali mať pevnú pozíciu nôh, aby ste udržali dobrú stabilitu. K tomu je potrebné mať ich od seba minimálne na šírku bedier. Musíte nájsť zlatý bod, lebo príliš úzky alebo príliš široký postoj by mohol ovplyvniť vašu výkonnosť.

Benčpres

Možno sa to nezdá, ale aj pri tlakoch na lavičke je dobré mať v optimálnej polohe polohu nôh, aby ste telu vytvorili väčšiu stabilitu a mohli sa koncentrovať na cieľovú partiu. Chodidlá by ste mali mať priamo pod kolenami a celou plochou by sa mali dotýkať podlahy. Ak na ňu nedočiahnete, pomôžte si kotúčmi.

Kľuky

Pri kľukoch pozícia nôh rozhoduje o tom, aké ťažké pre vás budú. Čím budete mať nohy od seba ďalej, tým ľahšie sa vám kľuky budú vykonávať, pretože budete mať stabilnejší základ. Naopak, čím bližšie k sebe sú, tým bude viac potrebné venovať energiu balansovaniu tela a viac sa do cvičenia zapojí stred tela a ramená.

Panvový most

Pozícia nôh pri tomto cviku do veľkej miery rozhoduje, ako budete stimulovať sedacie svaly. Ak budete mať nohy príliš blízko k sebe, bude to vytvárať väčšie napätie na stehná a menšia na zadok. Ak ich máte však dopredu až príliš od vás, cvik bude ťažšie vykonávať. Nohy by ste mali mať v správnej pozícii priamo pod kolenami, čím ochránite aj členky a kolená.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist