InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Chcete, ale chýba vám energia? Nabite sa týmito spôsobmi

28. novembra 2021
Chcete, ale chýba vám energia?  Nabite sa týmito spôsobmi
Často by ste aj niečo chceli robiť, ale chýba vám energia. Ak jej máte dostatok, potom sa vám všetky činnosti vykonávajú ľahšie. Ako si dobiť baterky prirodzene?

Ak sa cítite unavene, zamyslite sa najmä nad svojou stravou a životným štýlom, ktoré zohrávajú veľkú úlohu pri kontrole vašej hladiny energie či dokonca nálady. Týchto päť vecí by vám malo pomôcť:

1. Pite dostatok vody
Keď sa budete najbližšie cítiť unavene, doprajte si pohár studenej vody. Ak ste dehydrovaní len na úrovni jedného percenta, môžete cítiť stratu koncentrácie a mentálnej energie. Preto sa uistite, že budete piť dostatok vody priebežne počas celého dňa. Minimálne by ste mali vypiť 1,5 až 2 litre vody. Ak ste fyzicky aktívni, aj viac.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Jedávajte viac bielkovín
Bielkoviny sú dôležitou makroživinou, ktorá vás udržuje sýtych a zároveň kontroluje hladinu krvného cukru, čím sa obmedzujú vysoké nárasty a poklesy jeho hladiny a zabraňuje problémom s nedostatkom energie. Nemusíte ich prijímať len z mäsa, mlieka a vajec. Obsahujú ich aj orechy, ktoré sú vhodným snackom medzi väčšími jedlami.

3. Jedávajte pravidelne počas celého dňa
Všimli ste si, aký vplyv na vašu energiu má bohaté jedlo? Preto by ste mali porcie obmedzovať a radšej jedávať pravidelne. vďaka tomu si budete dopĺňať energiu priebežne a vyhnete sa väčším výkyvom krvného cukru. Pomôžete si aj pri chudnutí, keďže váš metabolizmus bude rýchlejší a vy nebudete takí hladní.

4. Neobmedzujte úplne niektoré skupiny jedál
Základom je dobre vybalansovaná diéta, takže sa z nej nesnažte odstrániť niektorú skupinu jedál. Napríklad sacharidy sú zatracované, ale potrebujete ich. Nepreháňajte to s nimi a voľte kvalitné zdroje, ale nevynechávajte ich zo stravy. A zdravé tuky sú vám tiež nápomocné a dodajú vám aj dávku energie. Nemusíte sa báť, že priberiete, ak to s nimi nebudete preháňať. Dbajte tiež na to, aby ste prijímali široké spektrum vitamínov a minerálov.

5. Dostatočne kvalitne sa vyspite
Spánok je tiež veľmi dôležitý, pokiaľ ide o energiu. Je to jednoduché – ak sa nevyspíte, nebudete mať cez deň dostatok energie. Napriek tomu, že to je každému jasné, množstvo ľudí stále podceňuje význam kvalitného spánku. Mali by ste spať aspoň 7-8 hodín.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist