InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Podporte si rast svalov. Urobte toto polhodinu pred spaním

8. decembra 2021
Podporte si rast svalov. Urobte toto polhodinu pred spaním
Ak si uvedomujete dôležitosť bielkovín v procese budovania svalov, viete, že ak ich nezískate dostatok zo stravy, mali by ste siahnuť po doplnku výživy. Aj tam však môže existovať rozdiel v potrebe na základe obdobia, v ktorom daný suplement chcete prijímať.

Tri faktory, ktoré pri príjme proteínu treba zohľadniť, sú jeho množstvo, jeho kvalita a jeho načasovanie.

Ak neprijímate zo stravy aspoň 1,6 gramu bielkovín na kilogram hmotnosti denne, mali by ste siahnuť na kvalitný suplement, ktorým toto množstvo dobehnete. Ako prvý sa do pozornosti dostane srvátkový proteín. Ide k kvalitný zdroj bielkovín, ktorý má svoje prednosti. Háčikom je, že ani on vám nemusí stačiť na to, aby ste maximalizovali svoj potenciál rastu svalov.

Článok pokračuje pod reklamou


Srvátkový proteín je totiž zdrojom rýchly bielkovín, ktoré sú skvelé ráno po zobudení alebo hneď po tréningu, keď zohrávajú úlohu nie len v dodaní bielkovín, ale ja podporení proteínovej syntézy a zotavovania. Nevhodný je však v čase pred spaním.

Na čo by vám bol proteín pred spaním? To sa možno opýta začiatočník, ktorý si neuvedomuje, že hoci v noci spíte, v tele stále prebiehajú rôzne biologické procesy. A sú medzi nimi aj procesy, ktoré podporujú regeneráciu a rast svalov. Preto aj v noci vaše telo potrebuje dostatok bielkovín.

Namiesto toho, aby ste sa v noci budili a priebežne telu bielkoviny dopĺňali zo srvátkového proteínu, vám stačí siahnuť po správnej alternatíve. A tou je kazeínový alebo nočný proteín.

Jeho prednosťou je, že sa bielkoviny trávia pozvoľna a dlhšie. Ak spávate odporúčaných 7-8 hodín, pokryje vám väčšinu vášho spánku, ak ho skonzumujete 30 minút pred spaním.

Výskumy dokonca ukázali, že dávka 20-40 gramov kazeínu polhodinu pred spaním stimuluje proteínovú syntézu v tele u mladších i starších ľudí, či už sa v daný deň venovali posilňovaniu alebo nie.

U mladších cvičencov sa ukázali aj väčšie svalové prírastky po 10-12 týždňoch silového tréningu, ak pred spaním konzumovali kazeínový proteín. Ak sa obávate toho, že sa budete v noci budiť s potrebou ísť na záchod, urobte si proteínový nápoj hustejší s menším množstvom vody.

A dobrá správe je tu aj pre tých, čo by radšej ako doplnok využili pevné jedlo. Kazeín v potrebnom množstvo môžete získať aj z tvarohu alebo syru cottage.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist