InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Tipy expertky, ktoré vás udržia fit aj počas sviatkov

19. decembra 2021
Tipy expertky, ktoré vás udržia fit aj počas sviatkov
Sviatky sa vyznačujú pohodou, leňošením pred televíziou a domácnosťou, ktorú rozvoniavajú vône napečených dobrôt. Ak si chcete udržať kondíciu alebo zdravú hmotnosť, býva to každoročná výzva.

Odborníčka Nicole Wilkinsová, ktorá je známa aj pre svoje úspechy na vrcholovej súťaži Figure Olympia, vám však poradí, ako sviatočné obdobie prežiť a udržať si ťažko nadobudnutú postavu bez väčších zmien k horšiemu. Pre FitnessRx priniesla nasledujúce tipy:

1. Pred odchodom sa najedzte – predtým, ako pôjdete niekomu na návštevu alebo na party, zjedzte zdravé jedlo bohaté na bielkoviny a vlákninu, ktoré vás zasýti. Keď prídete niekam hladní, budete robiť v stravovaní horšie rozhodnutia.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Pite veľa vody – voda vám pomôže napodobniť dojem, že ste nasýtení. Zostanete hydratovaní a zároveň si potlačíte chuť do jedla.

3. Majte so sebou zdravý pokrm – väčšinou sa nájdu u každého zdravšie alternatívy, ale pre prípad, ak by tomu tak nebolo, budete mať v zálohe niečo zdravé a sýte.

4. Dajte si pozor na porcie – kontrola porcií je kľúčová. Môžete si sviatky užiť tak, že si dáte z každého koláčika, zákusku, pokrmu, keď budete dávať pozor na porcie. Nebráňte sa chúťkam úplne, lebo to budete chcieť ešte viac. Dajte si len trochu.

5. Vyberte si bielkoviny – snažte sa prijímať pravidelne zdroje bielkovín, ktoré okrem mäsa, syra a vajec nájdete aj v orechoch. Pomôže vám to udržať svalovú hmotu a efektívne vás to nasýti.

6. Jedlo si vychutnávajte – keď už máte niečo jesť, tak si to vychutnajte. Jedzte pomaly, prežite si chute i spoločnosť blízkych. Neponáhľajte sa a nerozptyľujte sa, pretože tým sa zvyšuje riziko prejedenia.

7. Cvičte – najrýchlejšia cesta k tomu, aby ste cez sviatky pribrali, je, keď prestanete na týždeň cvičiť. Nemusíte ísť naplno, ale zaviažte sa k tomu, že budete cvičiť. Ak už máte cvičiť intenzívne, potom deň po dni, v ktorom ste sa prejedali – zužitkujete tak ten príjem energie na niečo užitočné.

8. Obmedzte alkohol – buď ho vôbec nepite alebo obmedzte jeho príjem len na spoločenské prípitky, aby ste neboli vyčlenení so skupiny úplne. A vyhýbajte sa ovocným koktailom, ktoré sú bohaté na cukor.

9. Ignorujte tlak – počas sviatkov vás bude veľa ľudí tlačiť k tomu, aby ste sa ponúkli sladkosťami, aby ste si vypili alkohol a využijú pritom bežné frázy, ako v minulosti. Veď ide len o kúsok, len o pohárik a sú sviatky! Zaviažte sa k tomu, že vaším víťazstvom bude, ak tomuto tlaku odoláte.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist