InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Posilnenie srdca vám zaistia tieto tri štýly cvičenia

Autorka: Lucka  /   18. decembra 2021
Posilnenie srdca vám zaistia tieto tri štýly cvičenia
Väčšina ľudí si uvedomuje, že pravidelné cvičenie je cestou nie len k posilneniu kostrových svalov a k chudnutiu, ale ak k posilneniu srdca. Neprospieva mu pritom iba beh v prírode či na bežeckom páse.

Vášmu srdcu prospeje fyzická aktivita priamo i nepriamo – tým, že vám bude zlepšovať náladu a redukovať hladinu stresu. Srdce vám pritom vo forme udržia nasledujúce tri formy cvičenia, ktoré k jeho posilneniu vplývajú najvýraznejšie.

Aeróbne cvičenie

Asi nikoho neprekvapí, že na prvom mieste sa nachádza aeróbne cvičenie (beh, bicyklovanie, plávanie...), ktoré je základom pri podporovaní kondície. Tento druh cvičenia postupne a pomerne rýchlo zvýši tep vášho srdca, prúdenie krvi a okysličovanie tela.

Článok pokračuje pod reklamou


Tiež stimuluje produkciu kysličníka dusnatého, ktorý prirodzene rozširuje cievy, čím zlepšuje ich priechodnosť a uľahčuje tak srdcu jeho prácu. Pravidelné aeróbne cvičenie pomáha aj znižovať hladinu krvného tlaku a cholesterolu. Vyplavuje odpadné látky z tela a reguluje krvný cukor.

Posilňovanie

Možno si to niekto ani neuvedomuje, ale aj pri posilňovaní dochádza k podporovaniu srdcovocievneho zdravia. Väčšie množstvo svalov podporuje metabolizmus, vďaka čomu spálite viac kalórií v pokoji a obmedzíte efektívnejšie hladinu tuku, ktorý môže byť skladovaný aj vo vnútorných orgánoch, čím sa zvyšuje riziko srdcovocievnych problémov.

Zároveň, pri poctivom a intenzívnom silovom tréningu dokážete aj zvýšiť srdcový tep, čím dosiahnete podobné účinky na celý systém ako pri aeróbnom cvičení. Nečudo, že niekto činky využíva aj na „železné kardio“.

Strečing

Strečing je natoľko podceňovaný, že by asi nikomu nenapadlo, že bude figurovať v tomto prehľade. Aj uvoľnenie svalov a kĺbov však môže podporiť výkonnosť vášho srdca. Redukuje svalové napätie, čím podporuje prietok krvi v tele, a tak srdce nie je natoľko zaťažované. Znižuje sa krvný tlak a efektívnejšie sa bojuje proti zápalom.

Zároveň platí, že strečingové cvičenie môže upokojovať aj vašu myseľ, vďaka čomu budete mať menšiu hladinu kortizolu, stresového hormónu, ktorý škodí aj vášmu srdcu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist