InstagramFacebookYoutube
Motivácia

7 návykov vysoko úspešných návštevníkov posilňovne

9. 1. 2022
7 návykov vysoko úspešných návštevníkov posilňovne
Poznáte svetový bestseller 7 návykov skutočne efektívnych ľudí od Stephena R. Coveyho? Josh England z magazínu Muscle and Strength sa pokúsil zostaviť rovnaký zoznam zvykov, ale v súvislosti s osobami, ktoré sú úspešné v posilňovni.

Ak aj vy chcete ťažiť čo najviac zo svojej tréningovej snahy, mali by ste aj vy v sebe nájsť kvality, ktoré v sebe skrývajú úspešní návštevníci posilňovní. Tí sa od ostatných odlišujú týmito návykmi:

1. Stanovujú si jasné ciele – tie najúspešnejšie osoby v posilňovni sa koncentrujú na jasne stanovené ciele. Presne vedia, čo chcú dosiahnuť, a tomu podriadia svoje tréningy, výživu i životný štýl. Jasný cieľ ich udržuje motivovaných a nerozptyľuje ich nejasnosť.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Robia naraz malé, udržateľné zmeny – neurobia radikálne zmeny vo svojom živote, ako mnoho ľudí, ktorí to nakoniec vzdajú. Uvedomujú si totiž, že je to neudržateľné. Radšej menia jednotlivé aspekty postupne. Urobia malú zmenu, zvyknú si na ňu, a až potom urobia ďalšiu zmenu.

3. Cvičenie si užívajú – pre to, aby ste mali úspech v hocičom, čo robíte, by ste si mali k danej činnosti vytvoriť pozitívny vzťah. A úspešní cvičenci si ho vytvorili s cvičením, ktoré si užívajú. Radi cvičia, radi čelia výzvam, radi skúšajú nové cviky.

4. Majú perspektívu – aj napriek tomu, že sa koncentrujú na jasný cieľ, vedia sa pozrieť aj na väčší obraz. Vedia, že ak aj vynechajú tréning, svet sa nezrúti. Neštartujú od znova, nevzdávajú sa. Jednoduchú idú ďalej, prípadne stratu vykompenzujú tým, že budú v ďalších tréningoch pracovať o trochu viac. Keď zhrešia v strave, nebežia hneď na bežecký pás ani nedržia na druhý deň hladovku. Namiesto toho si uvedomia, že občasné prehrešky môžu povzbudiť ich telo i myseľ.

5. Majú spánkovú rutinu – uvedomujú si, že nič nie je dôležitejšie, ako kvalitný spánok. Ani dobrý film či party nestoja za to, aby na druhý deň boli unavení a nedokázali efektívne cvičiť. Vedia, že kvalitný spánok im dodá energiu, elán i chuť zrobiť pokroky a tiež znižuje riziko prejedania.

6. Prioritu dávajú tomu, na čom skutočne záleží – možno si myslíte, že je to myslené tak, že sa koncentrujú len na cvičenie, stravu a spánok. Nie. Je to o tom, že prioritou aj pre úspešných cvičencov sú rodina, priatelia, domáci miláčik či jednoducho vlastný život. Často sú ľudia posadnutí snahou vybudovať si telo snov, že zabúdajú na to, na čom v skutočnosti záleží. Ak budete mať šťastný život, užijete si viac aj cvičenie.

7. Sú trpezliví – najmotivovanejší a najúspešnejší cvičenci sú tí, ktorým nie je cudzia trpezlivosť. Uvedomujú si, že ide o dlhodobú investíciu. Chcú robiť pokroky, ale robia ich pomaly, udržateľne a užívajú si ten proces. Vedia, že ak budú konzistentní, nakoniec výsledky prídu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist