InstagramFacebookYoutube
Tréning

Pichanie v boku pri behu: Ako mu zabrániť a ako ho riešiť?

17. 1. 2022
Pichanie v boku pri behu: Ako mu zabrániť a ako ho riešiť?
Určite ste sa za svoj život stretli už s tým, že vám pri behu alebo športovaní pichalo v boku. Je to nepríjemnosť, pre ktorú strácate koncentráciu na svoj výkon. Dobrou správou však je, že je možné ju vyriešiť tak, aby ste mohli vo svojom tréningu pokračovať.

Hoci je pichanie v boku bežné pri mnohých formách cvičenia a športovania, najčastejšie sa spája s behom. Príčiny nie sú ešte stále celkom známe a ovplyvňuje ich veľa faktorov, ako sú vek, stravovanie, kondičná úroveň, intenzita aktivity, zlozvyky a podobne.

Ako sa zbaviť pichania v boku?

Existuj niekoľko tipov, ktorá vám môžu pomôcť, keď sa u vás vyskytne nepríjemné pichanie v boku. Ani jeden vám neškodí, ale nie každý môže byť u vás rovnako efektívny. Keď sa vám to najbližšie stane, vyskúšajte niečo z tohto:

Článok pokračuje pod reklamou


1. Skúste sa zhlboka nadýchnuť tak rýchlo, ako dokážete. Na pár sekúnd zadržte dych, potom mocne vydýchnite cez zošpúlené pery.

2. Jemne na niekoľko sekúnd zatlačte prstami do oblasti, v ktorej vás pichá.

3. Pozmeňte svoje dýchanie. Ak máte výdych pri dopade pravej nohy, skúste vydychovať pri dopade ľavej nohe.

4. Postihnutú oblasť si natiahnite. Ak vás pichá v ľavom boku, dvihnite ľavú ruku nad hlavu a urobte úklon na pravú stranu.

5. Prejdite z behu do chôdze a zamerajte sa na hlboké dýchanie. Keď pichanie ustúpi, obnovte beh.

Ako predchádzať pichaniu v boku

Aby ste minimalizovali pravdepodobnosť toho, že vás počas behania začne pichať v boku, mali by ste obmedziť tie rizikové faktory, ktoré sa dajú dostať pod kontrolu. V prvom rade by ste mali piť dostatok vody pred tréningom, venovať čas zahriatiu či naučiť sa správne dýchať. S tým, rovnako ako aj s posilňovaním stredu tela, vám pomôže zaradenie jogy do svojej tréningovej rutiny.

Okrem toho by ste však nemali jesť menej ako hodinu pred behom, piť pred behom nápoje bohaté na jednoduché cukry, behať v zhrbenej pozícii, neprepínať svoje sily, či už ide o intenzitu behu alebo jeho dĺžku. Taktiež by ste nemali v chladnom počasí behať bez kvalitného funkčného oblečenia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist