InstagramFacebookYoutube
Tréning

Už len 30 minút pravidelného behu vám zaručí tieto prínosy

7. 3. 2022
Už len 30 minút pravidelného behu vám zaručí tieto prínosy
Mnoho ľudí si myslí, že keď nedokážu behať hodinu vkuse, tak nemusia behať vôbec. Verte však, že už prepracovať sa k 30-minútovému je úspech pre vaše sebavedomie i zdravie.

Ak by ste dokázali behávať pravidelne už len tých 30 minút, mohli by ste docieliť to, že budete čerpať týchto päť významných prínosov:

1. Spaľovanie tukov
Už len 15 až 30 minút behu dokáže naštartovať váš metabolizmus, ktorý tak efektívnejšie páli podkožný tuk. Ten sa pritom pri kratších behoch využíva ako zdroj energie. V závislosti od intenzity behu dokážete za 30 minút spáliť 200 až 500 kalórií. K ich páleniu však dochádza aj po dobehaní, pričom tento efekt môže trvať až 48 hodín.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Lepší spánok
Keď začnete behávať pravidelne 30 minút, tak zaznamenáte, že sa vám zlepší kvalita vášho spánku – zaspíte rýchlejšie a strávite viac minút v hlbokých fázach spánku, ktoré sú dôležité pre fyzickú regeneráciu. Platí to aj v prípade, ak ste zvyknutí behávať dlhšie. V tomto smere je aj 30 minút lepšie ako nič. Pozor však pri večernom behu. Ten by zaspávanie mohol skomplikovať.

3. Rýchlejšia regenerácia
Je veľmi nepravdepodobné, že pri 30-minútovom behu budete svoje telo zaťažovať do takej miery, že ho vystavíte presileniu. To znamená, že bude aj nižšie riziko zranenia a dĺžka regenerácia nebude taká dlhá. Samozrejme, treba dodržať aj zahrievanie a postupné vychladnutie. Takýto krátky beh je dlhodobo udržateľnejší.

4. Lepšia nálada
Aj keď sa vám spočiatku behať nechce, po takých 10 minútach zistíte, že vás to chytilo. Do tela sa vám totiž začnú vyplavovať endofíny, ktoré spôsobujú blažený pocit. Efekt zlepšenej a optimistickejšej nálady pretrváva aj po skončení vášho bežeckého tréningu. Preto je aj pravidelné behávanie spojené s lepším mentálnym zdravím.

5. Zdravšie telo a dlhší život
Ak budete behávať len 3- až 4-krát do týždňa 30 minút, budete sa cítiť lepšie a budete aj vyzerať lepšie. Budete mať vyrysovanejšie svaly, menej kilogramov, zdravšiu pokožku. Budete mať silnejšie svaly, kosti, lepšiu kondíciu i vyššie sebavedomie. Vedci pritom už aj ukázali, že by pravidelný beh mohol predlžovať dĺžku vášho života. Môžu za to lepšie kardiovaskulárne zdravie, nižšia úroveň stresu i lepšie fungovanie mozgu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist