InstagramFacebookYoutube
Tréning

Toto sú dôvody, prečo nemáte na bruchu žiadne tehličky

10. 3. 2022
Toto sú dôvody, prečo nemáte na bruchu žiadne tehličky
Nie je to len o diéte. Chcete mať vypracované brucho, ale nedarí sa vám odhaliť tehličky? Nutne nemusí ísť o výživu, kde robíte chybu. Pozrite sa na päť pádnych dôvodov, prečo sa vám ich nedarí odhaliť.

1. Preceňujete výživu
Jeden extrém je cvičiť každý deň brucho do vyčerpania a nedbať na stravu, druhý extrém je myslieť si, že tehličky na bruchu sa budujú len v kuchyni. Áno, zdravá strava a nižší príjem kalórií sú nevyhnutné pre spálenie podkožného tuku, ale tak ako všetky svaly, aj brucho musí byť trénované, aby svalstvo rástlo a získalo potrebnú hustotu. Tým pádom bude viditeľné aj pri vyššom podiele telesného tuku.

2. Preceňujete dĺžku kardiovaskulárneho tréningu
Opäť platí, že kardio je nástroj k tomu, aby ste efektívnejšie spaľovali nadbytočný tuk. Ak však budete pri tréningu venovať čas len aeróbnych aktivitám, nebudete posilňovať a budovať brušné svaly. V tréningu treba kardio striedať s posilňovaním. A nemusíte sa obávať, aj posilňovanie vplýva na pálenie kalórií nepriamo aj priamo.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Chýba vám zameranie na cieľ
Keď chcete väčší hrudník, venujete mu priestor na začiatku svojho tréningu. Paradoxne, ľudia vo väčšine prípadov cvičia brucho až na konci tréningov, keď sú unavení. A aj vtedy, ak si chcú vybudovať tehličky. Ak chcete tehličky, dajte si to za cieľ a uprednostňujte brucho vo vašom tréningu. A koncentrujte sa na budovanie svalov, nie na budovanie sily alebo funkčného jadra (stredu tela).

4. Vyberáte si nesprávne cviky
Ako už sme naznačili, brucho sa dá cvičiť v rámci funkčného tréningu jadra, ale vtedy sa využívajú cviky, ktoré podporujú stabilitu okolo chrbtice, panvy a bedier. Pri budovaní tehličiek sa chcete zamerať na priamy brušný sval a šikmé brušné svaly. Vyberajte cviky, ktoré ich stimulujú najlepšie – rôzne druhy skracovačiek, dvíhanie nôh vo vise, úklony do strán...

5. Neuplatňujete základné princípy
Cvičiť brucho by ste mali tak, aby ste cítili kontrakcie svalov. Nemá zmysel robiť 30 opakovaní, ak ich necítite. Prepojenie mysle so svalmi je pri bruchu kľúčové. Brušnému svalstvu svedčia aj vyššie počty opakovaní, ale väčšinu času sa držte rozsahu 8-15 a nebojte sa ani nižšieho počtu s pomalším tempom. So sériami to však nepreháňajte. Snažte sa brucho cvičiť 2- až 3-krát týždenne s nanajvýš 20 sériami za týždeň celkovo.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist