InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Zmeňte myslenie a chudnite: 5 tipov, ktoré fungujú

20. 3. 2022
Zmeňte myslenie a chudnite: 5 tipov, ktoré fungujú
Ak cítite, že ste vyskúšali všetky možné diéty a stále nedokážete schudnúť, potom by ste možno mali namiesto jedla zamerať svoju pozornosť na vaše myšlienky.

Lainey Younkinová pre EatingWell priniesla zaujímavých päť tipov, ktoré na základe ovplyvnenia vášho myslenie pomôžu zmeniť vaše činy tak, aby ste chudli efektívnejšie. Zbavte sa sabotujúcich myšlienok a zmeňte svoj prístup nasledujúco:

1. Zamerajte sa na dlhodobé blaho
Ak sa nedokážete stravovať určitým spôsobom navždy, potom neuvidíte ani pretrvávajúce výsledky. Namiesto drastických zmien v diéte, ktoré fungujú krátkodobo, sa zamerajte na dlhodobé blaho a zmeňte svoj životný štýl. Každý deň sa hýbte, niekoľkokrát do týždňa cvičte a jedzte viac zeleniny a menej spracovaných potravín.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Neodkladajte to na zajtra
Nehovorte si, že začnete zajtra alebo v pondelok. Ak sa prejete v piatok, nenechajte si pokaziť aj zvyšok víkendu. Ak ste chceli začať s cvičením čo najskôr, urobte tak dnes, nedokladajte to na zajtra. To „zajtra“ nemusí prísť a čím skôr tu prekážku preskočíte, uvedomíte si, že to nie je až také zlé a chce to len vybudovať zvyk. Nenechajte sa vtiahnuť do začarovaného kruhu.

3. Zabudnite na „všetko alebo nič“
Buď ste na diéte alebo nie, buď sa venujete tréningovému programu alebo necvičíte vôbec. Nemajte takúto mentalitu. Aj čiastočné dodržovanie zdravej diéty je lepšie, ako nekontrolované jedenie. Aj 10-minútová prechádzka je lepšia, ako žiaden tréning.

4. Nerozdeľujte jedlá na dobré a zlé
Sladkosti nie sú zlé ani dobré. Nezaraďujte jednotlivé jedlá do týchto kategórií a nevyhýbajte sa následne všetkému zlému. Kľúčom k úspechu je miera. Môžete si dať aj sladkosť, ak to s ňou nepreženiete. Snažte sa skôr držať pravidla 80/20, pri ktorom sa zaviažete, že aspoň 80 % času budete dodržiavať zdravú diétu. Tá by mala byť bohatá na bielkoviny a zeleninu, nemali by ste vynechávať ani komplexné sacharidy a zdravé tuky, ktoré vás nasýtia.

5. Nepreceňujte význam váhy
Pripomínajte si, že váha je len jedným ukazovateľom pokroku. Ak vám stagnuje, nevyhnutne to neznamená, že nerobíte pokroky, najmä ak sa venujete cvičeniu. Pri ňom vám môžu rásť svaly, ktoré sú ťažšie ako tuky. Navyše, kolísanie váhy môžu spôsobovať aj iné veci, vrátane vody. Preto sa posudzujte aj na základe fotiek, pohľadu do zrkadla, pokrokov v posilňovni, energie, stresu, kvality spánku a podobne. Navyše, niekto už dosiahne svoju ideálnu hmotnosť a stále nie je spokojný, pretože nedosiahol svoju cieľovú hmotnosť. Niekedy však pri stanovovaní cieľa správnu hodnotu neodhadnete.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist