InstagramFacebookYoutube
Výživa

7 dôvodov, prečo by ste mali prestať s keto diétou

15. 4. 2022
7 dôvodov, prečo by ste mali prestať s keto diétou
Pravdepodobne ste už počuli o keto diéte. Tento vysokotučný, nízkosacharidový spôsob stravovania si získal popularitu vďaka možnému rýchlemu úbytku nadbytočných kilogramov. Nie je však dobrým dlhodobým riešením a existujú riziká, pre ktoré by ste s ňou mali skončiť.

Ak potrebujete krátkodobo schudnúť niekoľko kilogramov, môžete dať keto diéte šancu. Sarah Garoneová z Eat This, Not That! však poukazuje na sedem vážnych znamení, kedy by ste mali zvážiť ukončenie tejto diéty:

1. Je vám nevoľno alebo zvraciate – mnoho ľudí má tieto prejavy krátko po odštartovaní keto diéty. Ak na to nie ste pripravení, mali by ste sa jej strániť. Trvá to niekoľko dní, či dokonca jeden či dva týždne. Treba vtedy piť veľa vody a dopĺňať elektrolyty, aby sa symptómy zmiernili.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Nemáte žiadnu energiu – nechce sa vám ani len postaviť z gauča? Na vine môže byť keto diéta. Primárnym zdrojom energie sú sacharidy, a tak keď ich obmedzujete, môžete pocítiť vyčerpanie. Telo si nakoniec energiu bude brať z tukov, no niektorým ľuďom tento symptóm neodznie, kým s diétou neprestanú.

3. Mávate bolesti hlavy – zmeny v príjme makroživín môžu spôsobiť aj bolesti hlavy, pričom v ketóze sa telo zbavuje tekutín rýchlejšie. Tiež sa zníži hladina inzulínu, čo dokáže ovplyvniť aj hladinu elektrolytov a spôsobuje dehydratáciu.

4. Máte hnačku – zvýšenie príjmu tukov ovplyvní tráviaci systém a ak vaše telo nie je zvyknuté tráviť také množstvá tukov, jednoducho ich vylúči. Vedie to k hnačke. U niektorých ľudí ide o neriešiteľný problém počas keto diéty.

5. Nemôžete sa socializovať – mnohé špecifické diéty spôsobujú sociálnu izoláciu, pretože sa stránite kontaktov, pri ktorých by sme boli vystavení pokušeniam. Keto diéta pritom patrí medzi tie, s ktorými väčšine jedálnych lístkov či osláv nepočíta a ľahko si ju môžete narušiť.

6. Máte zápchu – obmedzenie sacharidov je kľúčové pre úspech keto diéty, no to spôsobuje aj to, že prichádza o ďalšiu cennú živinu – vlákninu. Čím dlhšie ju budete obmedzovať, tým viac sa vaše trávenie spomalí. Dlhodobá zápcha pritom môže viesť k ďalším problémom.

7. Nechudnete – dostať sa do ketózy nemusí byť také ľahké. Ak si nedáte pozor na prijímané makroživiny, vypadnete z ketózy a nebudete chudnúť tak rýchlo, ako by ste chceli. Tiež je tu problém s nadmerným príjmom kalórií, ktoré vám zabránia v chudnutí.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist