InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Jarné upratovanie: Dajte si do poriadku svoju fitness rutinu

17. 4. 2022
Jarné upratovanie: Dajte si do poriadku svoju fitness rutinu
Jar je ročným obdobím, v ktorom sa u nás prebúdza príroda, predlžujú sa dni a otepľuje sa. Fitness nadšencom to prináša novú dávku energie a aj motivácie. Využite ju aj na to, aby ste si pomocou ôsmich tipov dali do poriadku svoju tréningovú a výživovú rutinu.

Vyberte sa von

Teplejšie a slnečnejšie dni a prebúdzajúca príroda vytvárajú skvelé prostredie na to, aby sme chodili častejšie von na čerstvý vzduch. Pomôže nám to mentálne a poskytne aj príležitosti na viac športových aktivít. Namiesto behanie na bežeckom páse si zabehajte vonku, prechádzajte sa, bicyklujte sa. Venujte sa rôznym športom, spoznávajte nových ľudí.

Vytvorte si nový playlist

Využite dávku motivácie navyše, ktorú so zlepšujúcim sa počasím cítite, a podporte ju novým playlistom vo vašom hudobnom prehrávači. Pesničky sú skvelý spôsob, ako sa namotivovať na tréning a podávať v ňom koncentrovaný, kvalitný výkon. Ich správny výber tiež zlepšuje náladu.

Článok pokračuje pod reklamou


Vybudujte si nový zvyk

Najlepším spôsobom, ako si prečistiť na jar svoju fitness rutinu je vytvoriť si nový zvyk. Zoberte si pár minút na premyslenie toho, čo by ste mohli pravidelne robiť, aby ste ešte viac zlepšili svoju postavu, kondičku či zdravie. Môže to byť nový zvyk v cvičení, strave či v životnom štýle celkovo. Môže to byť skoré ranné cvičenie, skoršie chodenie do postele, chodenie do práce peši, viac ovocie a zeleniny v strave a podobne.

Dajte si do poriadku diétu

Keď už sme pri strave, aj tú by ste mali prispôsobiť tomu, že budete viac fyzicky aktívnejší. Dbajte na to, čo jete, aby ste telu dodali potrebnú energiu a nič navyše. Nerobte však drastické, nárazové zmeny. Začnite pomalými krokmi deň po dni. Je vašou slabinou cukor? Skúste cez pracovné dni vynechať sladkosti a dezerty si doprajte len cez víkend. Jedzte viac ovocia. Dbajte na dostatok bielkovín a kvalitné raňajky a večer sa neprejedajte. Dostupná je aj vo väčšej miere čerstvá zelenina, z ktorej si môžete robiť aj rôzne šaláty.

Pite viac vody

Pre dosiahnutie optimálnej výkonnosti je dôležitý dostatočný pitný režim. A čím je vonku teplejšie a čím viac sa hýbeme, tým sú požiadavky na príjem tekutín väčšie. Každý deň preto po malých množstvách zvyšujte množstvo vody, ktorú vypijete. Pije pravidelne a nie len vtedy, keď cítite smäd. Vtedy už ste dehydrovaní.

Zamerajte sa na stred tela

Počas takmer každej fitness aktivity, ktorú robíme, sa do akcie zapájajú aj svaly stredu nášho tela. Silné telesné jadro je pre naše pokroky nevyhnutné. Ak teda chcete byť silnejší a zdravší, výborným štartom je venovanie väčšej pozornosti precvičovaniu brucha a stabilizačných svalov stredu tela. Významne to môže pomôcť vašej celkovej fyzickej zdatnosti.

Plánujte si regeneráciu

S väčším množstvom fyzických aktivít, ktorým sa môžeme s príchodom teplejšieho počasia venovať, by sme nemali zabúdať ani na väčšiu potrebu regenerácie. Čím viac toho robíme, tým viac času potrebujeme ne regeneráciu. Pokúste sa každý deň venovať strečingu, masážnemu valcu a dbajte na dostatok spánku. Nepodceňujte ani voľné dni.

Stanovte si cieľ v počte krokov

Jar je ideálny čas na to, aby ste sa cez deň viac hýbali. Chôdza je výborná voľba. Vonku je čoraz krajšie, a tak môžete chodiť na prechádzky, ktoré vám pomôžu spáliť nejaké tie kalórie navyše a rozprúdiť krv v tele. Skúste chôdzu využívať aj počas prestávok v práci. Aby ste tomu zostali zaviazaní, skúste si stanoviť denný cieľ a kroky si zaznamenávajte.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist