InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Tuk na bruchu: Sedem spôsobov, akými ho spáliť

8. 5. 2022
Tuk na bruchu: Sedem spôsobov, akými ho spáliť
Nadbytočný tuk na bruchu nie je len neatraktívny, ale zvyšuje aj riziká mnohých zdravotných problémov. Prečo sa ho teda nepokúsiť zbaviť?

Pokiaľ si nie ste istí, ako môžete spáliť tuk na bruchu, tak vedzte, že vám k tomu pomôže nasledujúcich sedem vecí:

1. Doprajte si kvalitný spánok – nedostatočne dlhý a kvalitný spánok je spojený s nadváhou, obezitou i cukrovkou druhého typu. Problémom je hlavne spánok dlhý 5 a menej hodín. Ideálne by ste však mali spávať 7-8 hodín, aby vaše telo fungovalo optimálne a tým pádom aj napomáhalo k chudnutiu. Nezabúdať netreba ani na to, že nevyspatý človek má vyššiu hladinu stresového hormónu a aj vyššiu chuť do jedla.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Dodržiavajte nízkosacharidovú diétu – hlavným nepriateľom pri chudnutí nie sú ani tak tuky, ako skôr sacharidy. Nejde len o to, že obsahujú veľa kalórií, ale aj zvyšujú hladinu inzulínu, ktorý znižuje schopnosť tela rozkladať podkožný tuk. Obmedzte teda príjem sacharidov a vyberajte si tie s nízkym glykemickým indexom, ako sú zelenina a ovocie, strukoviny, celozrnné produkty či orechy. Z ryže je lepšia hnedá, zo zemiakov tie sladké.

3. Znížte príjem cukrov – majú vysoká glykemický index, čo spôsobujú prudký nárast krvného cukru a inzulínu. To okrem redukcie schopnosti spaľovať podkožný tuk zvyšuje aj chuť do jedla a potenciálne vedie až k prejedaniu.

4. Jedzte viac vlákniny – ak budete prijímať dostatok vlákniny, budete chudnúť efektívnejšie, pretože vás nasýti a poskytne vám energiu na dlhší čas. Zároveň napomáha správnemu fungovaniu tráviaceho systému a dokonca bojuje proti niektorým ochoreniam.

5. Skúste stredomorskú stravu – ak chcete dodržiavať chutnú a zároveň zdravú diétu, ktorá by vám pomohla schudnúť, vyskúšajte stredomorskú. Jej hlavnými črtami sú čerstvé druhy ovocia a zeleniny, ryby a morské plody, celozrnné produkty, orechy a semená, jogurty, olivový olej a v miere aj víno.

6. Neskoro večer už nejedzte – ukazuje sa, že ľudia, ktorí dve až tri hodiny pred spaním nejedia, chudnú rýchlejšie ako tí, čo si ešte neskôr večer niečo dobré doprajú. Problémom je, že večer už nemáte dostatok fyzickej aktivity, aby ste sa s jedlom vyrovnali a ľahko sa premení na tuk. Vaše posledné jedlo by preto malo obsahovať najmä bielkoviny a sacharidy len s nízkym glykemickým indexom.

7. Konzistentne sa venujte cvičeniu – strava je pri chudnutí základ a spánok je kritický dôležitý vo všeobecnosti, no netreba zabúdať ani na zvýšenie fyzickej aktivity. Pri nej sa spaľujú kalórie, čo napomáha k chudnutiu. Cvičiť by ste však mali konzistentne, aby bol prínos čo najväčší, či už ide o vašu transformáciu alebo posilnenie zdravia. V miernej aktivite by ste mali cvičiť aspoň 30 minút päťkrát do týždňa. Dôležité je venovať sa aj posilňovaniu, ktoré zrýchľuje metabolizmus pomocou zväčšovania svalových objemov.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist