InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Šesť tipov pre urýchlenie regenerácie svalov po tréningu

Autorka: Lucka  /   7. 5. 2022
Šesť tipov pre urýchlenie regenerácie svalov po tréningu
Či už sa venujete vytrvalostnému behu alebo posilňovaniu, budete chcieť, aby ste sa z posledného tréningu zotavili čo najskôr. To vám umožní podávať lepšie výkony počas ďalších tréningov a zaistí, že budete vo svojej snahe napredovať. V tomto článku vám prinášame tipy, ktoré vám regeneráciu urýchlia.

Vytrvalostný alebo intenzívny tréning zanechávajú na vašom tele svoju stopu. Preto je poctivý prístup k regenerácii taký dôležitý. Týchto šesť tipov vám s ňou významne pomôže:

1. Vyskúšajte ľahký pilates – ide o cvičenie, ktoré nezaťažuje kĺby nárazmi, a tak sa hodí ako doplnok aj pre nadšencov behu. Práve prácou na posilnení stabilizačných svalov dokonca behu prospeje. Pomáha tiež naprávať svalovú nerovnováhu a zlepšuje držanie tela.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zamerajte sa na mobilitu – väčší rozsah pohybu vašich kĺbov môže byť vítaný pre váš šport, či už ide o posilňovanie, beh alebo niečo iné. Pomôcť k väčšej mobilite pritom môže aj nenárodné cvičenie jogy. Nie nadarmo sa cviky z nej využívajú aj na rehabilitáciách. Popracujete aj na stabilite, pružnosti a zlepšíte si aj svoju koncentráciu.

3. Dbajte na vhodnú stravu – výživa je mimoriadne dôležitá, pokiaľ ide o regeneráciu po tréningu. Telu potrebujete dodať energiu, ale aj potrebné živiny. Nebojte sa komplexných sacharidov a uistite sa, že prijímate dostatok bielkovín. Pomôžu vám aj zdravé tuky a nezabúdajte na dostatok tekutín, ktoré pomôžu telu bude fungovať tak, ako má.

4. Doprajte si masáž – spojte príjemné s užitočným a dajte sa vymasírovať. Pravidelná masáž urýchľuje regeneráciu a pomáha udržiavať vysokú výkonnosť. Športová masáž pomôže dostať krv, tam kde treba, redukuje bolesť a prechádza zraneniam. Ak máte problém s nájdením maséra, ako alternatívu môžete využiť masážnu pištoľ alebo penový valec.

5. Vykúpte sa vo vode s epsomskou soľou – v deň vyčerpávajúceho tréningu vám padne vhod aj teplý kúpeľ s rozpustenou epsomskou soľou. Tá sa mení na horčík a sulfát, ktoré by sa podľa teórie mali dostať do tela cez kožu. To pomôže k uvoľneniu svalov, redukovaniu opuchov a bolesti. Urýchli to tiež proces zotavovania.

6. Podporte si regeneráciu spánkom – znie to samozrejme, je to podceňované a je to pritom najdôležitejšie. Najmä ak máte za sebou fyzickú záťaž, vaše telo bude potrebovať každú hodinu spánku na to, aby sa dalo znovu dokopy. Preto nepodceňujte kvalitu ani dĺžku spánku. Pomôže vám to aj s výkonnosťou počas nasledujúceho dňa.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist