InstagramFacebookYoutube
Tréning

Cvičenie brucha: Časté chyby, ktoré robíte

9. 5. 2022
Cvičenie brucha: Časté chyby, ktoré robíte
Nikto netvrdí, že vybudovať pekné brušné svalstvo je jednoduchá misia. Netreba si ju však komplikovať chybami, ktoré sa v tréningu brucha vyskytujú pomerne často.

Ak si chcete uľahčiť cestu za vysnívanými tehličkami, zamyslite sa, či sa nedopúšťate nasledujúcich šiestich chýb. Ak áno, chybu si uznajte, napravte ju a zabojujte o telo vašich snov.

1. Do cvičenia nezapájate svaly efektívne – druhy cvikov, ktoré vykonávate, a spôsob, akým ich cvičíte, majú veľký vplyv na to, aký efektívny bude váš tréning brucha. Ak ho chcete stimulovať, musíte ho precítiť. Vaše pohyby musia byť pomalé a kontrolované. Musíte cítiť kontrakcie i naťahovanie svalov. Cviky ako ľahy-sedy v tomto smere efektívne nie sú.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Nemeníte cviky – nemôžete robiť dokola to isté a očakávať iné výsledky. Vaše svaly si na cviky, ktoré využívate, zvyknú. Preto budú časom potrebovať nové stimuly v podobe nových cvikov alebo techník cvičenia. Ak sa vám pokroky spomalia, je čas na zmenu, či už pôjde o výmenu cvikov, zmenu počtu sérií či opakovaní.

3. Brucho precvičujete len izolovanými cvikmi – s budovaním brucha vám nepomôžu len skracovačky či dvíhania nôh, ktorými izolujete brušné svalstvo. Nečakane veľký vplyv na ich rozvoj majú aj ťažké cviky, ako sú mŕtve ťahy, drepy či rôzne druhy tlakov.

4. S tréningom to preháňate – ak cvičíte brucho každý deň, nečakajte, že sa výsledky dostavia tak rýchlo. Brušné svaly, tak ako všetky ostatné, potrebujú čas na zotavenie po záťaži. Preto by ste ich nemali cvičiť viac ako trikrát týždenne.

5. Preceňujete vplyv tréningu na brucho – mnoho ľudí sa snaží vybudovať tehličky a odhaliť ich spálením vrstvy tuku neustálym cvičením. Koncentrujú sa na rôzne techniky a sú frustrovaní, keď im výsledky aj napriek snahe neprichádzajú. U budovania vyšportovaného brucha je však veľmi podstatné aj to, čo konzumujete. Nesprávnu výživu tréningom nevykompenzujete.

6. Snažíte sa ísť proti múru – môžete si vysnívať brušné svalstvo v určitej forme a bude úctyhodné snažiť sa ju dosiahnuť, no niekedy to jednoducho nie je možné. Veľký vplyv na to, ako bude vaše brucho vyzerať, totiž zohráva genetika. A tú nezmeníte. Preto treba pozmeniť aj očakávania. Niektorí ľudia môžu robiť čo chcú, ale pekné a symetrické tehličky mať nebudú.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist