InstagramFacebookYoutube
Tréning

Tri jednoduché spôsoby, ako si zlepšiť svoju športovú zdatnosť

23. 5. 2022
Tri jednoduché spôsoby, ako si zlepšiť svoju športovú zdatnosť
Chcete zlepšiť svoju všeobecnú športovú zdatnosť, aby ste zlepšili svoj metabolizmus, spálili kalórie a zlepšili svoju kondíciu? Potom sa skúste venovať nasledujúcim trom jednoduchým a krátkym tréningom.

Aj aeróbny tréning na bicykli alebo bežeckom páse má svoje prínosy, ale väčšinou ide o monotónne tréningy, ktorých zlepšenia sa neprenesú na iných aspektov vášho života. Nasledujúce tri tréningy sú naopak funkčné, zlepšia rôzne športové schopnosti a môžete ich pomerne ľahko pripísať do svojho zabehnutého tréningového plánu.

Kruhový tréning bez dodatočných závaží

Tento tréning je vhodný aj pre začiatočníkov, ktorí sa ním naučia mať pod kontrolou svoje telo. Zlepšuje tiež vytrvalosť a precvičí celé leto. Vyžaduje si len trochu miesta a 20 minút vášho času. Postupne bez prestávky vykonáte 25 opakovaní jumping jacks, kľukov, drepov a dvíhaní nôh v ľahu. Potom si dáte prestávku 60 sekúnd a tento okruh zopakujete ešte štyrikrát. Skúsenejší cvičenci to môžu využiť aj ako formu zahrievania či vychladnutia po bežnom tréningu.

Článok pokračuje pod reklamou


Švihy kettlebellom

Ani tento spôsob cvičenia nie je komplikovaný. Potrebujete naň kettlebell a nie viac ako 10 minút vášho času. Budete vykonávať obyčajné švihy. Cieľom je urobiť ich 100 tak rýchlo, ako je to možné. Zvýšite tým svalovú vytrvalosť, posilníte ramená, stred tela a zlepšíte si koordináciu. Ak predpísaný počet opakovaní urobíte bez prestávky, váha je príliš malá. Optimálne by bolo požívať váhu, ktorou zvládnete urobiť naraz 25-30 opakovaní.

Tréning s medicinbalom

Aj tento tréning budete cvičiť kruhovým spôsobom, čo znamená, že precvičíte všetky cviky bez prestávky, potom si na minútu vydýchnete a zopakujete celý kruh ešte niekoľkokrát. Koľko okruhov by ste mali urobiť? Podľa vašej kondičnej úrovne tri až šesť. Okrem budovania explozívnej sily a zlepšenia koordinácie si môžete cez tento druh cvičenia zo seba vybiť aj zlosť či frustráciu. Zaberie vám okolo 10-15 minút.

Pri tomto cvičení využijete medicinbal a precvičíte si vrch i spodok tela. Najskôr urobíte 5 opakovaní hodov o zem, následne 5 opakovaní hodov vzad ponad hlavu a nakoniec 5 opakovaní drepov s výskokom s medicinbalom uchopeným pri hrudi.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist