InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Rýchlejšie chudnutie: 20 tipov, ktoré vám pomôžu zrýchliť metabolizmus

22. 5. 2022
Rýchlejšie chudnutie: 20 tipov, ktoré vám pomôžu zrýchliť metabolizmus
Jedna vec, ktorú chcete mať čo najrýchlejšiu, keď sa snažíte chudnúť, je metabolizmus. Ten môžete ovplyvniť mnohými spôsobmi a my vám prinášame dostatok tipov na to, aby ste si nejaké vybrali.

Niektoré súčasné trendy tvrdia, že zvyšujú metabolizmus. Viaceré však vedci nepotvrdili. My vám prinášame 20 takých, ktoré sú aj vedecky overené:

1. Pite kávu alebo čaj – obsahujú kofeín, ktorý je stimulantom centrálneho nervového systému. Káva dokáže metabolizmus zrýchliť až o 8 %, zelený čaj až o 12.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Venujte sa posilňovaniu – čím viac svalov máte, tým viac energie telo spotrebuje, keď ste v pokoji. Ťažšie činky sú v tomto efektívnejšie.

3. Raňajkujte – ukázalo sa, že vynechávanie raňajok spomaľuje metabolizmus a zvyšuje pravdepodobnosť obezity.

4. Prechádzajte sa – choďte sa prejsť na čerstvý vzduch. Pomôže vám to fyzicky i psychicky.

5. Neskoro večer nejedzte – jedenie sacharidov krátko pred spaním vedie k metabolickým poruchám. Bielkoviny na tom nie sú oveľa lepšie.

6. Kardio cvičte intenzívne – intenzívne kardio je efektívnejšie ako kardio v miernej intenzite, pretože sa kalórie pália aj dlhé hodiny po docvičení. Skúste HIIT.

7. Zvýšte príjem vlákniny – aspoň 25 gramov vlákniny denne môže zefektívniť pálenie tukov až o 30 %.

8. Postavte sa – ak máte sedavé zamestnania, postavte sa vždy, keď môžete. Najlepšie je investovať do stolu, ktorý sa vie nastaviť aj na státie.

9. V každom jedle majte bielkoviny – dokážu zvýšiť efektivitu pálenia kalórií po jedla až o jednu tretinu.

10. Prežuvajte dlhšie – čím viac prežúvate, tým viac kalórií na to miniete. Okrem toho, pocit nasýtenie pocítite skôr, ako sa prejete.

11. Pite viac vody – zistilo sa, že liter a pol studenej vody denne pomáha páliť viac kalórií počas dňa. Telo totiž vynakladá viac energie na výhrev tela.

12. Smejte sa – vedci vypočítali, že 10 minút smiechu môže spáliť o 10 až 20 percent kalórií viac oproti ľuďom, ktorí sa nesmejú vôbec.

13. Prijímajte viac vitamínu D – ak nemáte dostatok tohto vitamínu, trpí tým aj váš metabolizmus. Väčšina ľudí ho dostatok nemá.

Pozri aj: Vitamín D je dôležitý, kde ho získať?

14. Vystavte sa chladu – nebojte sa chladu ani studených spŕch. Vybudujete si prospešné „hnedé tuky“, ktoré sú metabolicky aktívne.

15. Jedzte pálivé jedlá – čaro sa skrýva v kapsaicíne, ktorý na niekoľko hodín zvyšuje výdaj energie tela.

16. Zatočte so stresom – vedci zistili, že ľudia, ktorí sú bez stresu, majú rýchlejší metabolizmus ako tí, ktorých stres trápi. Skúste meditáciu.

17. Obmedzte alkohol – keď pijete alkohol, pálite menej tukov, pretože za zdroj energie sa využívajú práve kalórie z alkoholu.

18. Nepite diétne nápoje – ak obsahujú umelé sladidlá, môžu negatívne ovplyvniť váš metabolizmus.

19. Poriadne sa vyspite – význam spánku je nepopierateľný a vplýva aj na rýchlosť metabolizmu. Ak ste nevyspatí, spomalí vám ho.

20. Jedzte tmavú čokoládu – čokoláda s minimálne 70% obsahom kakaa vám pomôže lepšie regulovať metabolizmus. Len to s jej príjmom nepreháňajte – 40 až 50 gramov postačí.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist