InstagramFacebookYoutube
Tréning

Najlepšie cviky na chudnutie v čo najkratšom čase

30. 5. 2022
Najlepšie cviky na chudnutie v čo najkratšom čase
Schudnutie je jedným z najlepších spôsobov, akým si zlepšiť svoje fyzické i duševné zdravie. Robiť stovky opakovaní skracovačiek denne vám však tehličky na bruchu odhaliť nepomôže. Na ktoré cviky treba vsadiť?

Ak chcete vyrysovať tehličky na bruchu, vedzte, že len cvičením cvikov na brucho to nedokážete. Lokálne chudnutie je prakticky nemožné a základom je zamerať sa na pálenie podkožného tuku po celom tele. K tomu sú efektívne najmä nasledujúce cviky.

Angličáky (burpees)

Tento cvik precvičí stred vášho tela, ale aj hrudník, ramená, tricepsy a stehná. Vaše srdce rozbúcha veľmi rýchlo, pretože ide o výbušný cvik využívajúci celé telo.

Článok pokračuje pod reklamou


Horolezec (mountain climber)

O niečo ľahším cvikom ako burpees, ale stále dostatočne vyzývavým, je horolezec. Dáte sa na štyri, vystriete ruky i nohy. A potom striedavo približujete kolená k hrudníku. Výborne precvičíte stred tela i ramená a podporíte chudnutie.

Hody medicinbalom zo strany na stranu

Medicinbal vie byť užitočnou pomôckou aj pri cvičení zameranom na chudnutie. Hody zo strany na stranu prepracujú stred tela, ramená a rýchlo vám zvýšia metabolizmus. Ide o dynamické, výbušné cvičenie, ktorým môžete získať veľa za relatívne krátky čas.

Hody medicinbalom o zem

Podobne efektívnym cvikom s medicinbalom sú aj hody o zem. Podporí aj vyššiu vytrvalosť a zadýchaní budete za ani neviete ako rýchlo. Aby ste z cviku získali maximum, využite ťažší medicinbal.

Beh do kopca

Či už si vyberiete kopec v prírode alebo si nastavíte šikmý sklon na bežeckom páse, behanie do kopca je efektívnejšie ako behanie po rovine. Dokáže dramaticky zvýšiť množstvo kalórií, ktoré za rovnaký čas spálite.

Veslovanie na trenažéri

Veľmi dobrým druhom kardiovaskulárneho cvičenia je aj veslovanie. To nezapája do činnosti len spodnú časť tela, ale aj vršok. Vďaka tomu spevní svaly nôh, chrbta a paží, pričom spáli veľké množstvo kalórií.

Chôdza

Podceňovaná a v tomto zozname pravdepodobne neočakávaná. Chôdza je však výborný spôsob, ako schudnúť. Nie je totiž náročná a zvládne sa jej venovať každý. Môžete sa jej venovať aj denne. Plus, je prospešná pre vaše mentálne zdravie. Najmä, ak sa jej venujete na čerstvom vzduchu.

HIIT

Hoci nejde o jeden konkrétny cvik, intervalový spôsob cvičenia je efektívnou cestou k chudnutiu. Môžete si vybrať hocaké cviky alebo kardio aktivity, no vysoko intenzívne intervalové cvičenie dokáže aj za 20 minút poskytnúť viac prínosov ako hodinu trvajúce kardio v nízkej alebo miernej intenzite. Kalórie sa budú páliť aj po docvičení.

Ruské vytáčanie

Tento cvik je zameraný na posilňovanie šikmých brušných svalov. Jeho vytáčavý spôsob pohybu však stimuluje aj stabilizačné svaly a cvičenie o niečo komplikuje, vďaka čomu spálite viac kalórií. Nohy majte nad zemou.

Turecký vztyk

Tento podceňovaný cvik vám pomôže veľmi efektívne k pevnému a vyrysovanému funkčnému telu. Potrebujete naň kettlebel alebo jednodučku. A hoci jeho vykonávanie je o niečo komplikovanejšie, tento cvik stojí za to.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist