InstagramFacebookYoutube
Výživa

Lepšie zdravie a blaho: Týmito tipmi si zlepšite výživu

6. 9. 2022
Lepšie zdravie a blaho: Týmito tipmi si zlepšite výživu
Možno si uvedomujete, že musíte urobiť niečo so svojou výživou, aby ste maximalizovali jej vplyv na to, ako sa cítite a aké pevne zdravie máte. Možno v nej však robíte zlé veci, ktoré si ani neuvedomujete. A práve preto prichádza tento článok.

Často stačí dať si do poriadku základy, aby ste urobili veľké pokroky. A tak tomu je aj v tomto prípade, keď vám ponúkame päť pomerne jednoduchých tipov, ktoré urobia veľký rozdiel vo vašej strave, najmä, ak ich skombinujete všetky dokopy.

Vyhýbajte sa spracovaným cukrom

Je ťažké vyhnúť sa cukru v našej strave, pretože sa nachádza skoro všade. Keďže naň môže vznikať závislosť, najlepšie je vyhýbať sa mu úplne. Skúste sa svoje obľúbené sladké maškrty nahradiť takými, ktoré cukor neobsahujú. Najlepšie zdravými alternatívami s obsahom prírodných sladidiel, aby ste sa vyhli tým umelým. Chuť na sladké môžete zahnať aj ovocím, ktoré obsahuje aj mnoho cenných živín.

Článok pokračuje pod reklamou


Prijímajte dostatok bielkovín

Prijímať dostatok bielkovín je dôležité pre zaistenie optimálneho fungovania tela. A dôležité to nie je len pre tých, čo budujú svaly alebo športujú. Ľudia s nedostatkom tejto makroživiny riskujú stratu svalov, pokles energie, oslabenie imunitného systému. Snažte sa mať nejakú dávku bielkovín v každom jedle.

Prijímajte veľa vody

Voda je základ, ktorý si mnoho ľudí neuvedomuje alebo nad ním len kývne rukou. Bez dostatku vodu nemôže fungovať vaše telo optimálne. Vedie to k únave, strate koncentrácie, celkovému oslabeniu, ale aj k rastu chute do jedla a potenciálne aj k prejedaniu.

Preskúmavajte nové jedlá

Často ľudia upustia od zdravej výživy preto, lebo im príde monotónna. Nemusíte jesť dokola stále to isté, aby ste jedli zdravo. Experimentujte, hľadajte nové zdravé ingrediencie do vašich jedál, skúšajte exotické druhy ovocia. Prinesú vám živiny i nové chute. A nikdy neviete, možno nájdete „poklad“, o ktorom ste nikdy netušili.

Pripravujte si jedlá doma

Ak potrebujete jedlo v práci alebo škole, nespoliehajte sa na donášku alebo reštauráciu. Takto nemáte pod kontrolou to, čo jete. Najlepšiu kontrolu nad tým máte, keď si jedlo sami pripravíte a viete, aké suroviny a v akom množstve ste do pokrmu pridali. Navyše, môžete si pripraviť aj pokrmy na neskôr na doma, aby ste mali vždy niečo zdravé v zálohe, ak by na vás prišli chúťky a nechcelo by sa vám variť.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist