InstagramFacebookYoutube
Tréning

Mŕtvy ťah má pre vás nasledujúcich 7 prínosov

15. 9. 2022
Mŕtvy ťah má pre vás nasledujúcich 7 prínosov
Mnohí ho vnímajú ako cvik poriadnych chlapov. Prednosťou mŕtveho ťahu je to, že veľmi efektívne buduje celkovú silu, ktorú možno využiť aj v bežnom živote. Pre cvičencov však má prínosov ešte viac.

Mŕtvy ťah nie je kráľom cvikov len tak pre nič za nič. Mnoho ľudí však k nemu pristupuje s rešpektom a niektorí z nich sa rozhodnú, že ho vo svojom tréningovom programe nepotrebujú. Prečo by mali zmeniť názor?

Mŕtvy ťah zlepšuje kondíciu a páli tuky

Už len desať opakovaní mŕtveho ťahu má schopnosť posilniť vaše kardiovaskulárne zdravie. Je to náročný cvik, ktorý vám zlepší kondíciu. To, že si vyžiada veľa energie, znamená aj efektívnejšie spaľovanie tukov, pretože počas jeho cvičenia spálite veľa kalórií. Zároveň však budujete svaly po celom tele, vďaka čomu budete mať rýchlejší metabolizmus.

Článok pokračuje pod reklamou


Mŕtvy ťah zlepšuje držanie tela

Vykonávaním tohto cviku si posilníte aj stred svojho tela a dodáte mu stabilitu. Keďže sa do činnosti zapájajú všetky svaly zodpovedné za vaše držanie tela, pomôžete si posilniť tie, ktoré vám k správnemu držaniu tela pomôžu aj pri bežných denných aktivitách.

Mŕtvy ťah zvyšuje funkčnú silu

Pri iných cvikoch, ako sú napríklad tlaky na lavičke, nerobíte nič, čo by ste využili v bežnej životnej situácii. Prínosom mŕtveho ťahu však je, že vďaka jeho precvičovaniu bude pre vás ľahšie nosiť tašky z nákupu alebo prenášať ťažšie objekty pri sťahovaní. Podporuje silu úchopu, výdrž ramien i spodnej časti chrbtice.

Mŕtvy ťah stimuluje hormóny

Už jedna séria mŕtvych ťahov s väčšou záťažou na činke môže zvýšiť hladinu testosterónu a rastového hormónu v tele. Znamená to efektívnejšie budovanie svalovej hmoty v každej časti tela a zlepšenie regenerácia po tréningoch.

Mŕtvy ťah znižuje riziko zranenia

Mnoho ľudí sa ho obáva pre riziko zranenia pri cvičení, ale keď ho vykonávate korektnou technikou, vôbec sa toho nemusíte báť. Nemusíte sa báť ani príliš veľkej váhy, pretože ju môžete kedykoľvek bezpečne zhodiť. Na druhú stranu, budete odolnejší voči iným zraneniam, pretože posilňuje svaly v okolí citlivejších väzív, či už ide o oblasť stehien alebo krížov.

Mŕtvy ťah zlepšuje pohyblivosť

Nie je to také zrejmé, ale počas jedného opakovania mŕtveho ťahu hýbete viacerými dôležitými kĺbmi, ktorým zlepšujete ich pohyblivosť, čo môže časom poviesť k lepšej výkonnosti. Ide najmä o členky, kolená, bedrá, ramená, ale aj chrbticu.

Mŕtvy ťah zlepšuje športovú výkonnosť

Vďaka mŕtvemu ťahu môžete byť odolnejším a efektívnejším športovcom. Okrem toho, že pri športovaní znížite riziko zranenia, budete mať aj lepšiu výbušnosť, čo sa prejaví najmä vyššími a dlhšími skokmi, ako aj vyššou rýchlosťou pri behu. Keďže stimuluje nohy a bedrá, budete tiež efektívnejšie meniť smer pohybu a mať pri tom lepšiu stabilitu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist