InstagramFacebookYoutube
Tréning

Izometrické cviky majú svoje prínosy. Takto ich budete cvičiť efektívne

26. 9. 2022
Izometrické cviky majú svoje prínosy. Takto ich budete cvičiť efektívne
Izometrické cviky sú cviky, pri ktorých sú vaše svaly pod napätím bez toho, aby ste sa vôbec hýbali. Možno sa vám to nezdá, no aj nimi môžete významne posilniť svoje svaly. Treba len vedieť ako.

Je pravdepodobné, že sa izometricky už cvičili. Typickým príkladom izometrického cviku je doska. Hoci sa nehýbete, je to pre mnohých náročný cvik. Pri jej cvičení sú svalové vlákna aktivované, aby vás udržiavali v danej pozícii.

Prínosy izometrických cvikov

Okrem toho, že cvičením izometrických cvikov získate nový impulz pre budovanie sily a svalov, majú aj iné prínosy. Izometrické cviky zameraná na dolnú časť tela zlepšujú u športovcov vertikálny výskok, čo sa hodí atlétom, volejbalistom či basketbalistom, i schopnosť kopania do lopty v prípade futbalistov.

Článok pokračuje pod reklamou


Izometrické cviky však majú svoj význam aj po zdravotnej stránke – vedci prišli na to, že môžu znížiť krvný tlak. Zároveň, zvyšujú prah bolesti. A ich výhodou je aj to, že na ich cvičenie nepotrebujete žiadne náčinie.

Ako vykonávať izometrické cviky efektívne?

Dodržujte správnu techniku – tak ako pri každom cvičení, aj pri tom izometrickom je dôležité, aby ste dbali na správnu techniku prevedenia. Slabá forma aj v tomto prípade môže viesť k poraneniam. Nedvíhate síce veľké váhy, ale svoje väzivá a svaly vystavujete tlaku a pri zlom nastavení si môžete privodiť v určitej oblasti bolesť.

Dýchajte správne – hoci sa nehýbete, neznamená to, že by ste nemali dýchať. Dôležité aj pri izometrickom cvičení je správne dýchanie, v ideálnom prípade pomalé a hlboké.

Nezabudnite na kontrakciu – keďže je cieľom únava svalov a nevyužívate na to žiadnu záťaž, mali by ste sa primárne snažiť precítiť kontrakciu v precvičovanom svale. Musíte sval napínať a to poriadne, aby ste dosiahli maximálnu možnú kontrakciu a získali z cvičenia čo najväčší úžitok.

Izometrické cvičenie je výborným spôsobom, ako z mála vyťažiť maximum. Nemala by to však byť jediná forma cvičenia, ktorému by ste sa mali venovať. Pre zabezpečenie dobrého kardiovaskulárneho zdravia by ste sa mali venovať aj aeróbnym aktivitám a pre spevňovanie svalov je odporúčane venovať sa aj cvičeniu s činkami, pri ktorých dosiahnete ľahšie progresívne preťaženie.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist