Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 27. 07. 2020

Sú meranie tuku a zisťovanie somatypu dôležité?

ikonka
Keď sa človek snaží prebudovať svoje telo, spáliť tuky a nabrať svaly, tak sa často zaoberá vecami, ktoré nie sú až také podstatné, ale oberajú ho o koncentráciu, ktorá by mohla byť zamierená inam. Medzi také veci patrí aj meranie podkožného tuku, či určovanie somatypu.

Čo je to somatyp a prečo je zbytočný?

Termínom somatyp označujeme popis stavby a kompozície ľudského tela. Už v prvej polovici minulého storočia, bolo ľudské telo rozdelené do troch základných somatypov. Vy môžete byť podľa stavby tela:

1. endomorf - človek, ktorý má viac podkožného tuku
2. mezomorf - človek s mohutnou kostrou a svalstvom
3. ektomorf - človek s chudou postavou, minimom tuku i svalov

Mnoho cvičencov sa zaoberá tým, aký sú somatyp, aby si tak lepšie určili svoje tréningy. Neuvedomujú si však, že William H. Sheldon, zakladateľ somatotypológie, nebral pri určovaní telesnej kompozície do úvahy kulturistiku ani inú transformáciu tela. Budovanie tréningu a výživy na základe nich môže byť obmedzujúce a je zbytočné.

Zabudnite na to a pristupujte k sebe ako k unikátnej osobnosti. Ak ste dlhý a chudý muž, nemusíte jesť ako ektomorf. Musíte jesť tak ako dlhý a chudý muž, ktorý sa snaží nabrať hmotu. Možno budete mať rýchly metabolizmu a možno nie. Zistite to len tak, že budete príjem jedla postupne zvyšovať, až kým nezačnete vidieť, že sa vaša hmotnosť zvyšuje.

Ak ste zase nižší a pribratejší, takisto vaša transformácia nemá nič spoločné s tým, že ste endomorf. Zabudnite na výhovorky a začnite dvíhať činky, venovať čas kardio tréningu a upravte si diétu. Nakoniec sa z vás stane vyrysovaný a vyšportovaný chlap.

Meranie podkožného tuku je tiež zbytočné

Ďalšia vec, ktorú mnoho ľudí preháňa, je sústredenie sa na meranie podkožného tuku. Ak sa chcete vyrysovať, je dosť nepodstatné venovať čas meraniu tuku. Dokonca ani váženie nie je také dôležité, ako samotný pohľad do zrkadla. Tam uvidíte, ako na tom v skutočnosti ste.

Už zaistiť korektné meranie tuku je výzva sama o sebe a aj keď ho zaistené máte, ide o veľkú stratu času. Navyše, každý človek vyzerá inak pri rovnakej úrovni tuku. A nepotrebujete číslo na to, aby ste vedeli, ako na tom ste. Buď ste štíhli, skoro štíhli, priemerní alebo tuční.

Aj keď chcete merať svoj pokrok, tak radšej na to využite zrkadlo prípadne fotky, na ktorých lepšie uvidíte, kam smerujete. Nepotrebujete na úspešnú transformáciu poznať nejaké číslo, ktoré nemusí byť ani také spoľahlivé.

Ak má váš vzor 8% podkožného tuku, nemusíte vyzerať tak ako on, keď dosiahnete na tú hranicu. Radšej si všímajte optické zmeny tela, uberanie tuku a separáciu jednotlivých svalov.

Článok bol pôvodne vydaný 03.03.2014.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist